Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: Festool Carvex

Festool Carvex

Links en rechts op het internet lees ik klachten over de nieuwe Festool Carvex decoupeerzaag.
    En dan voornamelijk modellen die zijwaardse speling hebben op de zool.
    Als men de machine vasthoudt bij de behuizing en de zool met de andere hand dan zit er zijwaardse speling in aan de voorkant van de zool.
    Dit is echter zoveel dat zelfs bij licht aan raken van de zool de speling zichtbaar en voelbaar is.
    Circa 8 a 9 mm.
    De speling zit hem voornamelijk in de extra zool voor de cirkelgelijder (ADT-PS 400).
    De standaard zool heeft minimale speling van 1 a 2 mm.

Op de Festool Owners Group werd hier al melding van gemaakt.

Ook ik ben een van de gelukkigen van deze speling fout.
    De machine werd geleverd in de oude Festool Systainer.

Na overleg met de leverancier word nu de machine omgeruild door een andere, deze moet echter uit Duitsland komen.
    Festool Duitsland is op de hoogte van dit probleem geeft de productie fout toe.

Het schijnt dat er een aantal van deze eerstelijn machines ook in Nederland uitgeleverd zijn.
    Zijn er meer forum leden dit dit probleem hebben?

Re: Festool Carvex

Ja, ik zit met het zelfde probleem! ben er verder nog niet mee bezig geweest, maar ga er zeker nog even werk van maken...

Nou lekker.... en hoe merken we die speling, in welke richting?

Ziet er naar uit dat ze mij weer net een goeie hebben gegeven

Ik kan geen speling bemerken, blijkbaar heb ik geluk gehad.

Scheppie

Ach ja heren, maak je toch niet druk. FESTOOL kennende zal dit echt wel netjes en snel worden opgelost.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scheppie
    Nou lekker.... en hoe merken we die speling, in welke richting?

Ziet er naar uit dat ze mij weer net een goeie hebben gegeven

Ik kan geen speling bemerken, blijkbaar heb ik geluk gehad.

Scheppie
    Gegeven nog wel.. hehehe
    Zie speling op de foto.
    cirkelgelijder (ADT-PS 400)

Attached files

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geertjun
    Ja, ik zit met het zelfde probleem! ben er verder nog niet mee bezig geweest, maar ga er zeker nog even werk van maken...
    Mag ik vragen uit welke woonplaats je komt of welke provincie?

Voor aankoop had ik nl gevraagd naar dit probleem met de extra zolen, de leverancier had dit nagevraagd bij Festool. En hij kreeg als andwoord dat deze nullijn types niet in NL uitgeleverd waren. En dat het probleem inmiddels was verholpen.
    Ik heb de leverancier vertrouwd omdat ik hem redelijk goed ken, en altijd erg tervreden over hem ben geweest. Ik kwam er achter toen ik thuis was en de extra zool er op zette.
    Ik heb hem gebeld, en hij is de dag erna bij me thuis geweest (zodat ik niet nogmaals 20km naar hem toe hoefde te rijden, wat ik wel erg goede service vind) om een andere zool te brengen, en ook met die zool constanteerden we dat ook deze speling had.
    Op zijn eigen demonstratie machine zit de zool echter wel spelings vrij.

Gisteravond heeft mijn leverancier van de Festool Carvex van de firma "De Koning" uit Roden mij een nieuwe Carvex gebracht, en de oude opgehaald.
    De extra zolen zitten nu wel klemvast onder de machine.
    Erg fijne service van deze zaak.

Festool heeft de passing van de zolen aangepast, ook heb ik begrepen dat de electronische aansturing van de zaagas iets is aangepast.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zweihaak
    Mag ik vragen uit welke woonplaats je komt of welke provincie?
    Beetje late reactie, maar ik kom uit Rijssen/Overijssel.

Inmiddels een email gestuurd naar de reparatie afdeling van Festool, en direct een mail terug gekregen met de melding dat ik de machine naar de dealer moet brengen.
    Vandaag de machine terug gebracht naar mijn dealer, die zonder te vragen direct de machine aannam om hem terug te sturen voor mij... zeer nette oplossing dacht ik zo

Nu nog hopen dat ik hem terugkrijg

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008

Eerlijk gezegd is het niet meer dan normaal dat een machine die niet doet wat er van verwacht wordt, wordt terugenomen/gerepareerd. Volgens mij heb je daar als consument zelfs recht op.
    Zekers als het om een productie fout gaat, om Festool daar nou complimenten voor te geven vind ik een beetje vreemd.

De consument heeft daar zonder twijfel ook zeker recht op, maar ik heb helaas inmiddels de ervaring dat het (bij mij) meestal anders verloopt... Gedoe met aankoopbonnetjes, jaar garantie verlopen enz.

Forum Rechten