Opbergsysteem

stekkestim

Actieve deelnemer
1 nov 2015
214
2
Waanrode
www.cnc-creations.be
Zijn er ondertussen al vorderingen? Dat ze wat later leveren door drukte kan ik nog begrijpen, maar dat moet dan ook geen 2 weken duren. Ondertussen zijn we 5 weken na bestelling (die vooraf betaalt dient te worden.) Dat vindt ik toch al vrij lang en begint voor mij naar de onacceptabele kant te gaan. (Voor een bedrijf van deze omvang)
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.766
738
Enschede, Twente
Heb net een mailtje gestuurd naar Auer en dit is het antwoord:

We are very sorry about the delay, this is a new product line for us.

We ask for your understanding that the adjusting of the tools needs a careful planning and testing to provide the best quality.
A partial delivery for your order has already been requested and we will send out the goods in stock ASAP.

An e-mail will confirm shipment for you, if you should not receive such an e-mail till next week, please let me know!


Our sincere apologies for the delay, we really are doing our utmost to get your order ready!

We zullen zien…
 

stekkestim

Actieve deelnemer
1 nov 2015
214
2
Waanrode
www.cnc-creations.be
Een dergelijk antwoord heb ik een aantal weken terug gekregen met de vraag waarom ze geen indicatie leveringsdatum kunnen geven.

In mijn ogen begin je pas met de verkoop van een nieuw product wanneer je alle "tooling" op orde hebt (er zijn uitzonderingen, bv startups/kickstarters,...). En in een bedrijf als Auer zou "tooling" zelfs geen probleem mogen zijn gezien de andere dingen die ze maken.

Mijn mail naar hen:

The offer was interesting, the only thing that prevents me from ordering is that Auers in unable to give a delivery date . From reading online reviews I have come to the conclusion delivering within a certain time period is a big problem at Auer.

Reactie terug:
Thank you for your feedback.

We appreciate your honesty and would like to explain why some products have a longer leadtime.

The tool box family for example is a brandnew product line and we have just started to produce the items, therefore,
not all of them are in stock until now. The process of adjusting the machines and new tools takes some time to ensure
that the products have the quality we wish to offer.

We hope that you will come back to us in the near future to allow us to convince you of our products and service.

Have a good day!
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Hmm de persberichten over deze producten zijn al van 2014/2015. Ze hebben dan wel veel tijd nodig.

Ik vond het een interessant product, maar als je geen Audi of Unilever heet, mag je wachten op je bestelling.
Deze optie laat ik voorlopig schieten, beter iets kopen wat al in de winkel ligt.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.766
738
Enschede, Twente
Ik heb vorige week het grootste deel van mijn bestelling bij Auer ontvangen & donderdag iets van zeven uur lang schroefjes en andere meuk gesorteerd en weggeborgen…

Enkele observaties:
De spullen waren goed verpakt.
De 'assortimentsboxen' zijn te openen door op de hoeken voor te drukken; het opklappen van de greep vergrendelt het volgens mij nog extra.
Het spuitgietwerk ziet er goed uit, wel de voor zwart kenmerkende waaiertjes op sommige plekken, maar dat niet al te zichtbaar.
De inzetbakjes zijn vergeleken met die van Festool zeker niet van mindere kwaliteit (en heel veel goedkoper) — de maatvoering is gebaseerd op een grid, wat vrij kleine 1x1 bakjes oplevert -- daar heb ik me een beetje op verkeken (ga dan ook wat extra bestellen als ik eea uitgezocht heb).
De inzetbakjes hebben ronde nokjes op de bodem die perfect in een opstaand grid in de bodem van de lade vallen -- ze verschuiven dus niet als er lege ruimte naast is. De kleuren zijn diep en helder.
Ik heb assortimentsboxen van 30x40 cm omdat die mooi aansluiten op de Systainers & dat is in de praktijk ook zo (ze stapelen goed op een Systainer, zowel de Classic als de T-Loc). Ik ga binnenkort uitzoeken of ze ook goed in de SYS-laden passen.

Al met al ben ik tevreden over wat ik heb gekocht bij Auer.
Wat nog niet geleverd werd: een rolwagentje en een klein aantal bakjes; in totaal vier van de 21 posities van mijn bestelling.

Bij het bestellen van de inzetbakjes heb ik me verrekend, waardoor er nog vrij veel over zijn. Maar aangezien ik voor nog wat andere spulletjes ook nog opbergmateriaal nodig heb, komt dat wel goed. Wel een aandachtspunt bij bestellen als je niet voor de vaststaande combinaties gaat.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
De levering van mijn bestelling had ik vanwege mijn vakantie on hold gezet. Gisteren heb ik aangegeven dat ze konden leveren. De accountmanager heeft het doorgegeven aan het magazijn, maar de bestelling is nog niet verzonden. Ook is nog niet alles op voorraad.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Vandaag is het eerste deel van de bestelling van Auer binnen gekomen. Alvast een kleine preview:

De assortimentsboxen voelen sterk en degelijk. Het plastic buigt even ver in als een Festool/Tanos Systainer. De afwerking is overal heel netjes en er zijn bijna geen sporen van het gietproces. Om de klep te openen druk je 2 knoppen in en de klep is geveerd.

De bakjes zijn vergelijkbaar met de van Festool, maar ze zijn iets minder hoog. Hun hoogte ligt dichter bij de hoogte van bakjes van Bosch/Sortimo. Ook deze bakjes zijn hoogwaardig, ondanks hun lage prijs. Het voordeel van Auer is dat ze meer (voornamelijk grotere) maten hebben dan Festool, terwijl ze ook veel goedkoper zijn. Daarnaast kun je per bakje kiezen uit een aantal kleuren en staat dus niet een kleur voor een bepaalde maat bakje zoals bij Festool en Sortimo.
Het deksel is transparant, waardoor je de inhoud kunt zien. Dit is een voordeel tegen over Festool/Sortimo.

Een ander verschil is dat de Festool Systainers onderling te verbinden zijn en je daardoor meerdere Systainers tegelijk kun dragen. De T-Loc sluiting laat ook toe om de middelste Systainer te openen zonder deze te hoeven ontkoppelen van de rest van de Systainers. Hierom zit het handvat aan de bovenzijde, terwijl de Auer het handvat aan de voorzijde heeft (voor de systainer is een optioneel front handvat te koop).
De Auer assortimentsboxen hebben een kleine richel aan de onderzijde om ze op elkaar te stapelen. Maar deze richel is zee klein en houdt de assortimentsboxen niet heel goed op de plek. Zijdelings en naar achter schuiven ze niet, maar naar voren wel. In een rijdende auto gaan ze schuiven. Bij verschillende maten assortimentsdozen werken de richels onderling niet.

b011df227acba5d3342c455a93e48ff8e59b061e

Twee verschillende maten assortimentsboxen. Een ander voordeel van Auer is dat ze Assortimentsboxen aanbieden in verschillende maten, waardoor je de maat kunt kiezen die het beste bij jouw wensen aansluit. De bakjes zijn universeel en kunnen in alle maten assortimentsboxen gebruikt worden.

IMG_1422.jpg

IMG_1423.jpg


Lege assortimentsbox. De bakje blijven staan door de richels en schuiven daardoor niet. De indeling van de Auer is efficiënter dan bij Festool. De Auer heeft in de breedte en in de lengte 2 cm extra ruimte voor bakjes, waardoor er dus meer in de Auer kan dan in de even grote Systainer.

IMG_1430.jpg

Sluiting van de assortimentsbox

IMG%5F%31%34%32%36%2EJPG

De assortimentsbox (30 x 40 cm) is ongeveer even breed als een Systainer I, maar minder hoog

IMG_1429.jpg

Links de Systainer en rechts de Auer

IMG%5F%31%34%33%32%2Ejpg

Wederom links de Systainer en rechts de Auer
IMG_1430.jpg

Het groene bakje is van Festool en de rode van Auer. Ze zijn ongeveer even stevig.

IMG_1428.jpg

Op de voorgrond de Auer en op de achtergrond de Systainer

IMG_1427.JPG

Assortimentsbox (20 x 30 cm) en een Systainer Mini

IMG%5F%31%34%33%33%2Ejpg

Assortimentsbox (20 x 30 cm) en een Systainer Mini

IMG%5F%31%34%33%34%2EJPG

Assortimentsbox (20 x 30 cm) en een Systainer Mini

IMG_1435.JPG

Toolboxen Pro (40 x 30 cm, 12 cm en 17,5 cm hoog).

De Toolboxen zijn onderling te stapelen. Je schuift de ene Toolbox op de andere en ze zetten zich automatisch vast. Door de lichtgrijze handgreep aan de voorzijde in te drukken gaan ze los. Ze gaan gemakkelijk in elkaar, maar hebben wat speling. Je kunt een verbonden Toolbox 1 of 2 mm naar voren en opzij bewegen. Ze zijn wel goed verbonden.

De bouwkwaliteit is zeer goed en is mogelijk zelfs iets sterker dan een Systainer, Het handvat zit net als bij Festool in de deksel en is stevig.
De Toolboxen zijn in verschillende kleuren (lichtgrijs, donkergrijs, rood en een combinatie van licht en donker grijs) te koop en is de maat 40 x 30 cm of 60 x 40 cm. Elke maat is in verschillende hoogtematen te koop. Daarnaast zijn er Toolboxen met lades of waar assortimentsboxen in kunnen.

IMG_1440.JPG


IMG_1436.JPG

Sluiting van de Toolbox Pro. Je moet deze indrukken. Aan de voorkant zitten 2 sluitingen, die beide ingedrukt moeten worden om de Toolbox te openen. Hierdoor is het niet mogelijk om de Toolbox met 1 hand te openen.

Net als bij de Festool T-Loc Systainer is het mogelijk om de middelste Toolbox te openen, zonder de Toolbox uit de stapel te halen.

IMG_1437.JPG

Nokje van de sluiting

IMG_1438.JPG

Het lipje grijpt het haakje uit de vorige foto en wordt op zijn plaats gehouden door een bladveer.

IMG_1439.JPG

Binnenkant Toolbox Pro. Deze heeft een behoorlijk eenvoudig vorm, waardoor het gemakkelijk is om zelf een indeling van bv hout te maken.

IMG_1442.JPG


Links de Systainer en rechts de Toolbox Pro

IMG_1443.JPG

Links de Systainer en rechts de Toolbox Pro
 
Laatst bewerkt:

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.766
738
Enschede, Twente
@L.N. Mooie beschrijving -- maakt de door mij geplande overbodig. Ik kreeg vandaag mijn tweede bestelling assortimentsdozen binnen, waardoor ik denkelijk goed verzorgd ben qua opbergcapaciteit (in totaal 20 stuks). Ben ook onder de indruk van de kwaliteit en vooral de prijs/kwaliteitverhouding. Zeker een aanrader, Auer.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.766
738
Enschede, Twente
De 'assortimentsboxen' zijn te openen door op de hoeken voor te drukken; het opklappen van de greep vergrendelt het volgens mij nog extra.

Dat is dus niet zo, blijkt. De positie van de handgreep heeft geen invloed op het sluiten.

Wat wel interessant is: de Auer-assortimentsbox 30*40 past perfect in Festools (+Tanos') SYS-lade. Echt strak erin, dus.
 

Don_Paul

Actieve deelnemer
3 apr 2008
229
21
Gouderak
Opvallend dat bij die Assortimentsboxen in de deksel het 'raster' niet volledig tot de buitenkant doorloopt. Effectief maakt het naw niets uit, maar ik vind het eigenlijk wat storend, mijn hersens verwachten een mooi rooster. Alsof je een Excel-tabel maakt en overal een raster maakt, maar de buitenranden niet invult.

Dat ze allemaal echt vierkant zijn is dan weer geweldig, dat heeft me bij die systainers altijd gestoord.
 

Imco

Actieve deelnemer
1 nov 2013
36
0
Een nadeel van dat niet doorlopen van het raster lijkt me ook dat kleine onderdelen sneller door je koffer gaan zwerven. Daar heb ik bij mijn Sortimo koffers geen last van.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.766
738
Enschede, Twente
Een nadeel van dat niet doorlopen van het raster lijkt me ook dat kleine onderdelen sneller door je koffer gaan zwerven. Daar heb ik bij mijn Sortimo koffers geen last van.

Dat is niet het geval. Bakjes, ook de kleinste, blijven netjes op hun plek doordat de voetjes in een raster op de bodem haken. Ik was in eerst ook wat bang voor de sluiting, maar dat werkt prima.
Ik ben heel blij met de Auers. Het zijn goed gemaakte boxen, de accessoires evenzo. Het maakt deel uit van een systeem waarmee je alle kanten uit kunt & ook niet onbelangrijk — de prijs/kwaliteitsverhouding is erg goed. Ik heb inmiddels 20 boxen, voor rond de 17 euro per stuk (dat is inclusief de inzetbakjes). Een Festool T-Loc met inzetbakjes kost 55 euro, dus…
 

hahnwerke

Actieve deelnemer
13 feb 2017
158
63
Ik heb onlangs ook een tweetal assortimentsboxen (40 x 30 cm) aangeschaft, plus de nodige bakjes. Verzendtijd was een dag of vier geloof ik. Ik was ook erg tevreden over de kwaliteit en vooral de prijs/kwaliteitsverhouding. Dank voor diegene eerder in het topic die met Auer op de proppen kwam :)
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Toch een vraag over de deksel, sluit deze zo goed dat er geen schroeven van bakje verwisselen als ik de box op zijn kant vervoer??
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Toch een vraag over de deksel, sluit deze zo goed dat er geen schroeven van bakje verwisselen als ik de box op zijn kant vervoer??

Het deksel sluit goed aan, waardoor de bakjes op hun plaats blijven en de schroeven in het eigen bakje.
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Top, dan ga ik ook maar een bestelling samenstellen...250 euro dan geen bezorgkosten, mooi excuus om me helemaal te buiten gaan...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.