welk hout?

Arthurdeboer

Actieve deelnemer
14 apr 2016
283
0
Doetinchem
Hallo,

Ik heb vanuit een verbouwing een oude hardhouten trap gekregen (4 treden van bijna 2 meter lang), maar het is wat onduidelijk welk hout soort het is. Het is een trap van 45 jaar oud en uit een riante bungalow.
Hier wat plaatjes...
IMG_20170605_123308236.jpg

IMG_20170605_193033823.jpg

Ik weet nog niet zo goed wat ik ervan ga maken, maar ik denk aan iets voor in de tuin, bijvoorbeeld een bankje... is dit hout daarvoor geschikt?

ik ben benieuwd wat jullie denken. Overigens denk ik dat het teak kan zijn of misschien merbau.

groet,

Arthur
 

Leroowj

Actieve deelnemer
1 apr 2016
392
0
Ik heb laatst met jatoba vloerdelen gewerkt en dat lijkt hier ook heel veel op, behandeld en onbehandeld.
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Kun je een stukje schoon schaven of schuren. De laklaag en een eventuele verkleuring geven nu te veel mogelijkheden. Er zit al een behoorlijk verschil in kleur tussen de bomen en de tredes aan de achterkant.
 

jokke

Actieve deelnemer
10 jul 2009
477
20
Lijkt inderdaad sterk op afzelia. Een zuivere kopshoutfoto zou uitsluitsel kunnen geven.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.