Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20

Makita SP6000K1X Invalzaag

Ik ben benieuwd naar meningen& ervaringen over/met deze zaag.

Binnenkort wil ik een invalzaag kopen, festool staat uiteraard goed aangeschreven. De mafell wordt door de meneer van freessjabloon.nl boven festool geplaatst, wie kan dit beamen? De stofafzuiging zou ook beter functioneren.

Is de makita, die simpelweg een festo-kopie lijkt, zijn geld waard?

http://www.toolstation.nl/shop/Elektris ... 430/p10557

Voor de duidelijkheid, wie iets over een van de drie kwijt wil, ga je gang. Festool is natuurlijk veelgebruikt en beschreven dus ik ben vooral benieuwd wat men van de concurrenten vindt.

Re: Makita SP6000K1X Invalzaag

Waarschijnlijk heeft de Mafell verkoper een betere deal met ze dan Festo,waardoor hij ze harder promoot.
    Ik heb geen mening over de kwaliteit van de andere merken,maar ben tevreden met mijn Festo
    invalzaag.
    Alles staat of valt met de zuigkracht van de achterliggende stofzuiger ben ik van mening.

:arrow:

Ja, het leek me al geen zuiver oordeel gezien hij zelf afgeeft op festool.

Grappig hoe hij zijn produkten verkoopt:

Festool Machines / Festool Multifunctionele tafel MFT/3
    (artikelnr: 495315)
    Festool-Multifunctionele-tafel-MFT-3
    Vergroot

Op velerverzoek nemen deze op in het assortiment.
    Waarom er veel vraag naar is snap ik niet want hij is veel te duur en te lomp voor wat je krijgt.
    Een walko tafel is vele malen veelzijdiger en handiger!
    ps. Ik heb een ctl midi stofzuiger.

Dat heeft te maken met zijn ervaringen met Festool,ivm kortingen etc.
    Althans,zoiets staat op Marktplaats.

8-)

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Ik heb laatst in een vakblad (ik weet niet meer welke) gelezen dat die Mafell inderdaad heel erg goed schijnt te zijn. Het fijne weet ik er niet meer van.
    Ik heb zelf de Makita en die bevalt mij uitstekend. Ik had alleen laatst wat moeite met het in een hoek zetten, maar ik denk dat er wat vuil in de geleiders heeft gezeten. Het liep wat stroef namelijk.

Ik zie net dat de makita geen spouwmes heeft. Echt een zaag voor plaatmateriaal dus.

Jammer want hij maakt verder een goede kans.

Hier een filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=7mg5IEVIz9o&feature=related[/video]] ... re=related

(kunnen die ook op de site zichtbaar gemaakt worden?).

Grappig dat je geen stofzuiger gebruikt in een promotiefilm.....

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Ik heb zelf alleen (goede) ervaringen met de Festool TS55, zowel in de CMS tafel als op de geleidingsrail. Wat ik van andere sites verneem is dat men de Mafell op een gelijk kwaliteitsniveau zet als de Festool. Er zitten op de Mafell enkele slimmigheidjes die Festool ontbeert. Als je de Mafell op een rails gebruikt kan je de diepte-instelling zo instellen dat de dikte van de lineaal wordt gecompenseerd. Ook valt de Mafell niet om als hij in de 45° stand wordt gebruikt.
    De Makita kan je meer zien als een enigszins goedkopere versie van de Festool. Als ik het goed onthouden heb kan je op een enkele uitzondering na de geleiderails onderling verwisselen.
    Ik zou ze gewoon uitproberen bij de leveranciers. De kwaliteiten liggen vrij dicht bij elkaar zodat de persoonlijke hanteerbaarheid een grotere rol gaat spelen. Ook zijn de Festool en Mafell onderdeel van een systeem.
    Succes bij je keuze.

Hoi,

Bedankt voor je reactie.

De ts55 heb ik mee gewerkt en ik heb meer festool spullen dus dan lijkt de keuze makkelijk.

Maar ik wou de concurrentie ook een kans gunnen

Mafell is te duur en makita heeft geen spouwmes(dat hebben al die rail-loze cirkelzagen toch ook niet?).

Waarschijnlijk wordt het toch een ts55 dan. Makita ervaringen nog steeds welkom, om het ontopic te houden.

Athanor
    Guest

Hallo Dries,

Als je serieus naar een alternatief voor de Festool op zoek bent is DeWalt misschien wel een goed alternatief. De Whoodwhisperer heeft de twee machines getest en vergeleken. In onderstaande video geeft hij aan dat de verschillen minimaal zijn, misschien dat de prijs dan de doorslag geeft?
    http://thewoodwhisperer.com/81-dewalt-tracksaw-review/

Fons

Hee bedankt, dat is een interessante concurrent.

De terugslagbeveiliging van de dewalt vind ik erg mooi, de missende 'positive stop' voor schuine zaagsneden vind ik jammer. Rail die aan 2 kanten 'kan zagen' is dan weer goed!

TEST! festool, dewalt en makita:

http://gb.zinio.com/pages/WoodworkersJo ... 8056/pg-64

Forum Rechten