Gezocht: iemand met een CNC (portaal)frees en een uurtje tijd

hahnwerke

Actieve deelnemer
13 feb 2017
158
63
Beste mede-forummers,

Voor de bruiloft van een vriend van me, aanstaande zaterdag, wil ik een ingelegde snijplank maken, bestaande uit Amerikaans notenhout, essen en groene epoxy. Omdat het een nogal last-minute idee is, is de snijplank aangekocht en hoef ik 'alleen maar' het ingelegde stuk te maken. Dit krijgt de vorm van een soort schild, met initialen en trouwdatum. Nu woon ik redelijk dichtbij de Protospace in Utrecht, die vanmiddag een open inloopdag hadden, maar omdat anderen in de rij vóór mij het begrip "fair use" niet snapten (lees: een urenlang freesproject beginnen terwijl er meer mensen van de faciliteiten gebruik willen maken), liep de middag af voordat ik aan de beurt was. Erg balen, zeker omdat de deadline nogal krap is.

Is er een forumlid met een CNC-frees, die mij uit de brand zou willen helpen? Het gaat om het frezen van een schildje, ongeveer 130 x 160 x 5 mm, en een stel initialen (35 x 80 x 3 mm), uit respectievelijk noten en essen. Via Protospace heb ik het programma VCarve gedownload en daar het project in opgezet. Verder heb ik ruime ervaring met SolidWorks. Ikzelf woon in de buurt van Utrecht, maar ben flexibel: overdag of 's avonds geen probleem, reizen (uiteraard) ook niet. Ik kan (zelf)gebrouwen biertjes aanbieden als ruilmiddel :D

Ik hoor graag of iemand me zou willen helpen, zou helemaal geweldig zijn!

Groet,

Rick
 

teus

Actieve deelnemer
4 jan 2014
207
1
Gent
Fablab Genk (Belgie) heeft een grote portaalfrees. Die mocht ik, enkele jaren terug, gratis gebruiken. Is wel 2u rijden vanuit Utrecht.
http://www.fablabgenk.be/

IMG_20121129_143207.jpg
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Fablab Genk kun je vergeten. Die werken niet op afspraak en het loopt nu tegen het einde van het schooljaar, dus het is extreem druk met studenten. Ik zou een bedrijf vragen, gezien de deadline. Een Fablab is te onzeker op zo'n korte tijd. Of iemand van het forum......
 

Atmoz

Actieve deelnemer
Hoi Rick,

Heel misschien kan ik je helpen...
Ik heb een portaalfrees besteld, en ik verwacht eigenlijk ieder moment een mailtje met "hij is klaar, kom hem maar halen" (maar dan in het Duits :))
Mocht dat voor zaterdag zo zijn, dan ben je van harte welkom hier. Wordt dat het eerste project voor de machine.

Als je dat iets lijkt moet je 't maar even laten weten, dan regelen we dat. (als het natuurlijk allemaal haalbaar is).

Groet,

Atmoz
 

hahnwerke

Actieve deelnemer
13 feb 2017
158
63
Hallo Atmoz,

Dank voor je aanbod! Ik heb een Fablab gevonden in Houten (redelijk vlakbij) met open inloop morgenmiddag; mocht het daar niet lukken hou ik je graag in het achterhoofd :)

Hoi Rick,

Heel misschien kan ik je helpen...
Ik heb een portaalfrees besteld, en ik verwacht eigenlijk ieder moment een mailtje met "hij is klaar, kom hem maar halen" (maar dan in het Duits :))
Mocht dat voor zaterdag zo zijn, dan ben je van harte welkom hier. Wordt dat het eerste project voor de machine.

Als je dat iets lijkt moet je 't maar even laten weten, dan regelen we dat. (als het natuurlijk allemaal haalbaar is).

Groet,

Atmoz
 

hahnwerke

Actieve deelnemer
13 feb 2017
158
63
Inderdaad, voor de kosten van twee keer de rit Utrecht - Genk kan ik net zo goed een bedrijf in de buurt vragen :) Dank voor de suggestie en aanvulling, Teus en L.N.!

Fablab Genk kun je vergeten. Die werken niet op afspraak en het loopt nu tegen het einde van het schooljaar, dus het is extreem druk met studenten. Ik zou een bedrijf vragen, gezien de deadline. Een Fablab is te onzeker op zo'n korte tijd. Of iemand van het forum......
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.