Gaat weer lekker op het werk.

D

DervishD

Guest
De werf waar ik voor werk was van 2 compagnons. Een Duitser en een Nederlander. De Nederlandse compagnon heeft het pand gekocht met de inboedel er bij en de Duitse compagnon zorgt voor de klanten, betalen van materiaal en het salaris. Ze zijn met slaande ruzie uit elkaar gegaan en nu heeft de Nederlandse compagnon al zij spullen meegenomen. De vlakbank, vandiktebank, schulpzaag, lintzaag, bandschuurmachine, afkortzaag, formaatzaag, invalzaag en alle lijmtangen. Kortom, we kunnen helemaal niets meer. En nu is het maar de vraag of er nieuwe machines gaan komen. Er moeten nog wel boten betimmerd worden waar al een aanbetaling voor is gedaan dus je zou zeggen van wel. Het bedrijf is nu volledig in handen van de Duitser en hij zegt wel dat hij verder wil gaan met het bedrijf. Dat was 2 weken geleden dat hij dat zei en nu komt er geen enkele reactie meer dus het is nu afwachten wat er gaat gebeuren. Het is allemaal super vaag en niemand weet waar we aan toe zijn. Bij iedereen zit de motivatie op een absoluut dieptepunt en het duurt nog zeker 3 weken voor er weer een bootje ligt. Dan moet eerst de technische installatie gedaan worden wat betekent we op z'n vroegst pas over 5 weken weer wat te timmeren hebben. Geen flauw idee wat ik in die 5 weken moet doen om nog maar te zwijgen over onze leerling. Ik heb haar aangeraden om wat anders te zoeken want het is wel de bedoeling dat ze het vak leert.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
P

Pel

Guest
Ik ben bang dat dit op een faillissement uitdraaid?

Groet Pel.
 
D

DervishD

Guest
Daar ben ik ook bang voor. Maar het vreemde ia dat er wel een nieuwe bedrijfsleider is aangenomen om de boel op de rails te krijgen. Aan de andere kant zitten we steeds weer op materiaal te wachten. Het is zelfs zo ver dat met leveranciers nu betalingsregelingen zijn aangegaan. Als dat wordt doorgezet kan het nog goed komen. Naja, ik zie wel wat er gebeurt. Timmer ik hier niet dan doe ik wel ergens anders. Even Marnic bellen en ik heb zo weer ander werk.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Kan het zijn dat er momenteel een rechtszaak aanstaande is en dat de Duitser even wacht met verdere beslissingen over het werk wat er nu ligt?
 

teus

Actieve deelnemer
4 jan 2014
207
1
Gent
Jammer om te horen.
Dergelijke onzekerheid over de toekomst is dodelijk voor de werknemers hun inzet.
 
D

DervishD

Guest
Niemand van de werknemers weet wat er speelt. Er wordt ons helemaal niets verteld. De motivatie zit bij iedereen ook op een absoluut dieptepunt en vooruit kijken doen we al niet meer. We nemen het van dag tot dag.
 

dopeling

Actieve deelnemer
16 mrt 2008
447
6
Arnhem
Eigenlijk heel apart dat een compagnon zoiets doet. Uit het verhaal blijkt bepaald niet dat hij zich realiseert dat er mensen werken. Weinig medemenselijkheid. Ook als het een vette ruzie was had hij kunnen zeggen dat hij de machines zou weghalen na een bepaalde tijd waarbinnen de mogelijkheid zou zijn gegeven om voor vervangende machines of een andere oplossing te zorgen. De menselijkheid, lees moraal, verdwijnt steeds verder uit onze samenleving.
 

emy

Actieve deelnemer
9 okt 2013
111
0
Verhaal heeft natuurlijk 2 kanten,maar kan ook nog zo zijn dat er 1 financieel heel zwaar zit en dat de ander denkt,redden wat er te redden valt voordat er beslag op mijn goederen wordt gelegd.Want als puntje bij paaltje komt denkt een ieder voor zich en God voor ons allen.
Menselijke trekjes,die iedereen eigenlijk wel heeft.
Want ook bij de baas moet de pijp blijven roken.
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Erg vervelend! Zijn jullie allemaal (gewoon) in loondienst met een vast urencontract? Of vooral veel ZZP'ers? Hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen!
 
D

DervishD

Guest
Ik betwijfel onderhand of we de bouwvak nog halen. Maar eens rond gaan kijken voor wat anders. Vandaag is er wel weer materiaal binnen gekomen. Zes paumelle scharnieren en twee sloten. Ik kon maar liefst twee deuren afhangen en sluitend maken!

Afgelopen maart is trouwens mijn 2e halfjaarcontract ingegaan. Van februari tot aan de bouwvak van 2016 zat ik er via een uitzendbureau. De leerling heeft een leercontract van 2 jaar. De monteurs zijn beide uitzendkrachten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.