Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 39

mini combinatiemachine?

Bestaan er ook "mini combinatiemachines"?

Ik heb een kelder van 4 bij 3,50 dus ben wat beperkt in mijn ruimte :cry: Ik werk met name met massief hout en de meeste bewerkingen zijn zagen, vlak/vandikte en bovenfrezen.
    Voor dat bovenfrezen wil ik t.z.t. een bovenfreestafel aanschaffen (zal gezien de situatie verrijdbaar moeten zijn).
    De lengtes waar ik mee werk zijn 150cm max.

Athanor
    Guest

Re: mini combinatiemachine?

Dan zul je voor een goede kwaliteit toch bij Kity uitkomen denk ik. Baptist was daar dealer van, maar ik weet niet hoe dat nu staat. Je kunt bij hen in ieder geval goed advies krijgen over het inrichten van een kleine werkplaats. Robland heeft ook een nieuwe combi uitgebracht, maar dat is volgens mij met 26 cm schaafbreedte nog een forse machine.

Fons

ok, Minimax of felder geen optie?

Athanor
    Guest

Haha... Goed dat je ambities hebt! Natuurlijk een uitstekend alternatief. Maar ik dacht even aan de compacte ruimte en het gegeven dat het een kelder is. Hoe moet je de machine er in krijgen?

Fons

Hegner heeft een hele kleine, waarmee je kunt schuren, zagen, frezen en langgatboren.

http://www.hegner.nl/producten/image/mk4b.jpg

Dat is een leuk ding, die hegner, dan zou ik alleen nog een kleine
    vlak/vandikte nodig hebben.
    Hoe goed zijn die hegners?

Compacte vlak/vandiktebanken zijn op marktplaats voldoende te krijgen van oude merken.

De figuurzagen van Hegner schijnen de top te zijn, de draaibanken ook erg goed. Ik heb iemand gekend die de machine ook had, en hij was er zeer over te spreken. Dat mag ook wel, gezien de prijs van rond de 1500 euro. Maar zoals ik al zei, het is wel een kleine machine, niet te vergelijken met het formaat van een felder of kity.

Nou zou dat formaat in dit geval juist zijn plus kunnen zijn dus zeker een tip om in gedachte te houden, bedankt!

Deze situatie pleit natuurlijk voor een Scheppach combi machine. Een mooie HM-2 vlak vandiktebank met aanbouw freestafel (TFE-30) en eventueel de langgatboor (LBE-16) en schuurdelen (BSE-600 / TS-300) zouden je alle machines opleveren die je nodig hebt. De machine past op minder dan een vierante meter en kan praktisch overal geplaatst worden.

Zelf een lintzaag (BSE-32), beitelslijper (HSE-260) Draaibank (DE-150 / DE-175) Borsteldeel (BE-150) of cirkelzaag (KSE-250 / KSE-300) zijn te krijgen. Veelzijdiger kan dus niet.

Goede machines hoeven niet al te duur te zijn op marktplaats.

Scheppie

Ik moet scheppie gelijk geven.
    iedereen praat over over kity, felder e.d e.d maar over scheppach geen woord.
    Ik ben zelf een groot fan van scheppach en moet toegeven de beschikbare ruimte die je hebt dat daar een hm2 ideaal is.
    een compakte sterke machine waarmee alles mogelijk is

Forum Rechten