Kist met zwaluwstaarten

Sanny

Actieve deelnemer
Beginners geluk en beginners nauwkeurigheid bestaat niet in dit vak, het resultaat wordt niet vanzelf fraai om te zien. dat vereist aandacht, geduld en een bepaalde mate van aanleg.
ga lekker door met zwaluwstaarten, het blijft de mooiste verbinding, en je zal merken dat het steeds sneller en beter gaat.
 

lero

Nieuw lid
31 aug 2009
23
0
Kistje ziet er goed uit. Met zulke mooie klemmen zit het iig strak op elkaar. Ik ben zelf nog op zoek naar een serre joints. Van welk merk zijn je klemmen???
 

guido

Actieve deelnemer
3 aug 2008
220
0
www.guidokauer.nl
lero zei:
Kistje ziet er goed uit. Met zulke mooie klemmen zit het iig strak op elkaar. Ik ben zelf nog op zoek naar een serre joints. Van welk merk zijn je klemmen???
Geen idee.
Het zijn de klemmen van de cursus die ik toen deed. Sanny werkt daar dus die kan dit beter beantwoorden.
Zelf heb ik geen serre joints in mijn werkplaats.
 

R.Knol

Nieuw lid
27 nov 2010
1
0
He Guido heb jij misschien ook nog een tekening van deze kist?
Ik wil er ongeveer net zo'n 1 maken als gereedschapkist.

met vriendelijke Groet

Rudy
 

guido

Actieve deelnemer
3 aug 2008
220
0
www.guidokauer.nl
R.Knol zei:
He Guido heb jij misschien ook nog een tekening van deze kist?
Ik wil er ongeveer net zo'n 1 maken als gereedschapkist.

met vriendelijke Groet

Rudy
poeh ... dan moet ik even graven in mijn archief.

Als ik hem niet kan vinden vind je dan een Sketchup ontwerp ook goed? die maak ik dan wel even voor je.
 

guido

Actieve deelnemer
3 aug 2008
220
0
www.guidokauer.nl
guido zei:
R.Knol zei:
He Guido heb jij misschien ook nog een tekening van deze kist?
Ik wil er ongeveer net zo'n 1 maken als gereedschapkist.
Als ik hem niet kan vinden vind je dan een Sketchup ontwerp ook goed? die maak ik dan wel even voor je.

gezocht maar ik kon het niet zo snel vinden.
Dus gisteravond even voor gezeten en dit is alvast een voorproefje.


Ik moet nog wat aanpassingen doen en een aantal verschillende aangezichten maken maar dat is zo gebeurd. je krijgt later deze week zowel het sketchup bestand en ook een aantal 2D tekeningen.

Attached files Kist met zwaluwstaarten 1v4.pdf (187.5 KB)
 

guido

Actieve deelnemer
3 aug 2008
220
0
www.guidokauer.nl
oke ... hij is klaar

ik heb wel versie 8 van sketchup gebruikt maar de tekeningen zijn gewoon in PDF.

ik moet zeggen dan sketchup steeds beter wordt voor ons houtbewerkers maar dat het nog steeds net niet helemaal af is. nu is het bijvoorbeeld mogelijk om de lijnen die je niet ziet in stippellijnen te laten verschijnen... maar je ziet je dimensie lijnen niet helemaal tot in het model gaan. De nieuwe versie van Layout werkt nu wel veel beter maar kost weer veel geld en ... als je ontwerp veranderd dan veranderen je dimensies in layout niet mee!! dus jammer.

Maar voor Ikea style tekenen is sketchup erg geschikt. en om je besteklijsten uit te laten rekenen.

iig veel plezier ermee voor iedereen die iets aan deze tekeningen heeft.

PS: admins? waarom mogen we geen .skp bestanden uploaden?

Attached files Kist met zwaluwstaarten zonder aangezichten.rar (35.7 KB) Kist met zwaluwstaarten.skp.pdf (608.9 KB)
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Mooie kist Guido, en super hoe je die tekeningen hebt gemaakt in Setchup. Ook dat vergt enige oefening denk ik.

Hoe lang ben je met de kist bezig geweest? En wat voor hout is het?

Scheppie
 

guido

Actieve deelnemer
3 aug 2008
220
0
www.guidokauer.nl
Scheppie zei:
Mooie kist Guido, en super hoe je die tekeningen hebt gemaakt in Setchup. Ook dat vergt enige oefening denk ik.

Hoe lang ben je met de kist bezig geweest? En wat voor hout is het?

Scheppie
dank je... het is best heel lang geleden dat ik die kist heb gemaakt. dus ik weet niet meer hoelang ik er toen over heb gedaan. ik heb deze kist gemaakt met (door iemand anders) voor gemachineerde plankjes dus ik had wat stapjes overgeslagen. het was wel een van mijn eerste meubels en het waren ook mijn eerste zwaluwstaarten dus het zal niet kort zijn geweest.

het is esdoorn. en om een of andere reden heb ik sindsdien best wel wat van mijn creaties van deze houtsoort gemaakt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.