eiken en beuken behandeld met skylt, volledig glanzend geworden

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.274
168
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Toch altijd jammer als er niet meer gereageerd wordt op zo'n topic door de TS.
ik had mijn tafel met 240 geschuurd en ja als je tegen het licht inkijkt als hij net gedaan is, dan glimt het wel een beetje zoals op de eerste foto te zien is maar dat trekt bij en je moet ook even de defelinitie voor glim en mat erbij houden...
Op de foto's in de start post kun je toch niet echt zeggen dat het erg glimt, maar dat is mijn mening en gebaseerd op de foto.
 

Baswess99

Actieve deelnemer
16 dec 2014
60
1
ruurlo
Beste houtbewerkers, sorry dat de reactie zo lang uitbleef.. erg drukke week ineens door een spoedopdracht tussendoor. Eindelijk weer tijd voor thuisprojecten. Hartelijk dank voor de vele reacties!! Fijn al die hulp!

Ik zal op de tafel eens natte lappen proberen voor de vochtigheidsgraad, en op het werkblad nog een extra laag skylt om te kijken of dat nog zin heeft. Geeft de platinum skylt een ander effect dan de originele?

Ook zal ik even naar het gegeven nummer bellen om te vragen of er toch eventueel wat mis gegaan is met het vullen vd flessen oid. Ik denk zelf alleen dat hier het probleem niet in zit, aangezien het spul exact hetzelfde oogt als dat van het promofilmpje op yt.

Wat betreft de laatste reactie, moet ik hier uit opmaken dat ik de laatste laklaag moet opschuren? Het is wel echt glimmend en donker, zeg de look van de ouderwetse bruin eiken dikke meubels. Terwijl de tafel bedoeld was als licht naturel eiken en het aanrechtblad idemdito

Groeten, Bas
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.274
168
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Als het eiken voor de behandeling echt schoon was en zonder verdere restanten van vorige behandelingen, dan moet het gewoon licht blijven, wat ik zelf wel doe is even voor de behandeling het materiaal goed nat afnemen en nog even een keer licht opschuren.

Na de bahendeling is het zeker niet de bedoeling dat je nog moet schuren. Zoals ik al eerder heb gezegd doe eens wat proeven op de onderkant van het tafelblad, schuur een stukje echt kaal en maak het nat en zie hoever het weer donkerder wordt.
 

HemlockMcGee

Nieuw lid
15 mrt 2017
1
0
Oud topic, maar zelfde probleem.

Skykt Original gebruikt op een paar Radiata Pine vensterbanken. Volledig glanzend en gelig opgedroogd. Dat is echt hee bijzonder want hetzelfde hout in dezelfde kamer (kasten) ook behandeld en die zijn wel gewoon mat en kleurloos zoals ik van dit product gewend ben.. Baal hier stevig van... hoe kan ik dit nog oplossen?
 

gpf

Actieve deelnemer
11 aug 2010
548
155
Zutphen
Mijn ervaringen met skylt zijn ook zo dat je niet ziet dat je er een laag op heb aangebracht. Indien je een matter effect wil kun je met staalwol 0000 schuren.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.