Laser grafeer apparaat.

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Jeeeh :) hij is in elkaar na een avondje prutsen! (ik kon toch niet wachten haha)
Het voedingssnoer van m`n speaker/radio paste in de oplader van de machine. Ook al was t contactje iets anders.. Waar kan ik dit soort kabels kopen? Online?
Morgen maar eens goed kijken naar de software net even snel gekeken en ik kan al wel verbinding maken. Ieder geval met de trial versie van T2laser.
Met T2laser kon ik hem al wel naar voor en naar achter bewegen via de computer maar links en recht niet. Ik verwacht dat een kleine aanpassing aan de spanning van de riem het probleem zal oplossen.

Haha is ook veel te leuk dit soort dingen in een doos te laten zitten ;)

T2Laser werkt echt veel mooier dan dat wat erbij zit of te downloaden is, nadeel is dat je eigenlijk wel wat geld moet overmaken dit heb ik wel gedaan en de kosten zijn ook te overzien.

Waarschijnlijk dat je wat instellingen moet aanpassen binnen T2Laser zodat die weet waar de stappenmotoren op aangesloten zijn, dit was bij mij ook het geval weet alleen zo niet meer waar ik die gegevens weg heb gehaald.
Zo heb ik ook instellingen aangepast zodat de controller aan de voorkant zit en de laser ook aan de voorkant dan is het wat makkelijker de laser te focussen.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Let erop dat de verloopsnoertjes en stekkers vaak niet CE-gekeurd zijn. Ze voldoen lang niet altijd aan de standaard die we hier hebben en zijn dus mogelijk onveiliger. Ik zou ze dus nooit in het stopcontact laten zitten als je de machine niet in gebruik hebt.
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Wat je uit China besteld moet je toch altijd met verstand gebruiken, zo ook een keer een CNC machine besteld uit China werkt perfect maar de controller waar de voeding in zit was een ramp qua veiligheid.
 

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Gelukt! Duurt wel lang zeg! Maar dat hou ik wel rekening mee met t volgende meubel. Kan natuurlijk prima iets doen terwijl dat apparaat bezig is.. Soort lijmwachttijd haha..
Alleen bij lijmen kan je weglopen. Of lunchen.

WhatsApp Image 2017-09-01 at 20.14.05.jpg
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
Nico, probeer volgende keer ipv. raster graveren eens om de contour uit te snijden. Omdat het massief hout is, kan die er toch nooit doorheen snijden en het gaat een miljoen keer sneller ;-)

En omdat de contouren dicht bij elkaar staan, is het resultaat meestal nagenoeg identiek. Wel goed hard zetten ;-)
 

Atmoz

Actieve deelnemer
Ziet er goed uit!

Ik denk eerder dat het komt omdat de input (waarschijnlijk) geen vector-bestand is.
Je hebt dus nu een "gewone" foto (BMP, JPG, etc...) ingeladen... Dan gaat de machine in principe ALLE pixels "scannen".
En dat kan inderdaad lang duren....

Probeer bovenstaand ontwerp maar eens als vector te krijgen/maken, dan zal 't vast (veel) sneller gaan ;)
Alleen de contouren laseren zoals SamPonette zegt kan natuurlijk ook, maar nog "beter" is dus een vector-bestand.

Grtz,

Atmoz
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Kijk aan en veel plezier er mee.
De manier van laseren kan qua tijd heel erg verschillen en de kwaliteit daarmee ook.
Ook het plaatje is van invloed, is echt even mee spelen, ook verschillende hout soorten proberen ook daar zit verschil in.
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Oeh dat zou ik zo niet meer weten.
Het ligt er wel aan hoe je hem brand en aan de software die je gebruikt.
Op dit moment staat die in de hoek had de ruimte even anders nodig en is me de laptop ook nog kapot gegaan.
Het laatste is opgelost alleen de licentie nog om laten zetten dan is dat weer in orde alleen nog een vast plekje zien te maken voor het spul.
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Na (oa.) dit topic gelezen te hebben, heb ik mezelf ook een graveermachine besteld.. Mijn Elekslaser ligt echter al 3 weken bij de douane :rolleyes: Dacht er nog wel wat kerstcadeaus mee te kunnen fabriceren, maar helaas...
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Wat voor 1 heb je besteld dan?

Heb ook nog onderdelen onderweg voor een 3D printertje en dat schiet ook al niet op, die had ik ook graag voor de kerst gehad maar helaas moet wat meer geduld hebben.
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
De EleksLaser A3 pro met 2500mW, zoals de meesten wel denk ik.. Leek me voldoende qua sterkte, A3 formaat is ook wel handig volgens mij. Daarbij was deze dan ook nog een keer gunstig geprijsd op dat moment, maar dat gebeurt wel meer... Nu staat hij bijvoorbeeld weer voor ongeveer dezelfde prijs te koop.
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Kleiner deed qua prijs niet veel vond ik een zwakkere laser leek mij niet handig en een zwaardere werd in eens een heel stuk duurder.
Ik wil hem nog wel wat aanpassen met andere drivers en home switches en er een kast omheen maken met afzuiging maar dat is als die een vaste plek heeft/krijgt in de kast waar ook de 3D printer's komen te staan.
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
De machine is intussen gearriveerd, na een mooie afrekening van 80,43 EUR aan de douane :rolleyes:

Eergisteren gemonteerd, gisteren zitten prullen met de gratis software... Zonder resultaat, dus uiteindelijk maar T2Laser gekocht. Works like a charm!

Een eerste testje, zonder ook maar 1 instelling aangepast te hebben. Formaat is ongeveer 5x7cm

20180104_081801.jpg

Heel blij mee, gaat goed van pas komen ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.