Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 9 van de 9 EersteEerste ... 789
Resultaten 81 tot 87 van de 87

Onderwerp: Show je kist :)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JanAnton Bekijk Berichten
    Ik bestel mijn schellak altijd bij Dictum. Is verfmolen de kat voordeliger?
    Nee dus.
    Zie boven.
    Hans

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Ik zie dat Richard van de Meubelrestauratieshop goedkoper is als Verfmolen Kat, dat scheel nogal. Baptist is m.i. het goedkoopste maar dan moet je 1 kilo kopen.

http://www.meubelrestauratieshop.nl/...olitoeren.html

Groet Pel.
    Laatst gewijzigd door Pel; 14-06-17 om 20:04.

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chenak Bekijk Berichten
    Ha Bossy,
    Weet jij of de Baptist Shellac de "dewaxed" versie is?
    Het lijkt er uit de beschrijving wel op.
    Ik haal mijn "dewaxed" Shellac bij Dieter, maar die is duurder.
    Zou voor het eerst zijn dat Baptist goedkoper is, daarom twijfel ik.
    Groet,
    Hans
    Dag Hans,
    het is inderdaad schellak zonder was bij Baptist. Ik ben er heel tevreden mee. Het werkstuk wordt slechts een tikkeltje donkerder, beetje vergelijkbaar met natmaken van het hout. Ik vind het ook vreemd dat ze goedkoper zijn dan Dieter Schmid. Ik ben aan het wachten tot ik nog eens iets anders nodig heb van Baptist om dan ineens een kg te bestellen. Ik gebruik zuivere ethanol van 90% die ook voor consumptie geschikt is. Is wel een stukje duurder maar ik hou niet zo van de geur van ontsmettingsalcohol, waar andere dingen aan toegevoegd zijn.

Leuk onderwerp. Met een nieuwe werkplaats kom je ook weer het probleem tegen : Waar laat ik mijn gereedschap ? Momenteel ligt het vooral overal...en nergens. Met het idee voor een andere werkbank liep ik ook rond met het idee voor een opbergplek voor gereedschap. Ik neus dus mooi even mee met de optie's die voorbij komen.

He Rick,

Welk soort gereedschap bedoel je? Gewoon schroevedraaiers, sleutels en tangen, of schaven, beitels etc?
    Ik zou een grote engelse gereedschapskist maken, deze op wieltjes zetten en dan kan die overal in de werkplaats staan.

Ik kan wel zeggen dat sinds ik men kist gemaakt heb, men werkbank nog nooit zo net en leeg is geweest
    Je bent het haast aan jezelf verplicht alles altijd op te bergen. Was wel wat ander voordien.

Jaren met een plastic kist gedaan. Zowel de sluiting als het hengsel hebben de geest gegeven. En aangezien ik geen plastic kistje meer wilde resten mij slechts het maken van een eigen kist. De wildste idee kwamen langs, alhier ligt de lat ook hoog. Edoch, eenvoudig beginnen.
    image.jpg

Forum Rechten