Show je kist :)

D

DervishD

Guest
Dan trap ik maar af. Dit ding heb ik zo'n 14 jaar geleden in een paar pauzes in elkaar geflanst en hij bevalt nog altijd prima. Ik kan al mijn zooi er in kwijt maar ook niet al te veel en zo blijft het qua gewicht goed te doen. Ik heb aankomende week de hele week vrij en ik denk dat ik 'm even opnieuw in de verf zet. Er zitten rondom beschadigingen die ik wil plamuren en dan opnieuw in de verf rollen. Iemand een suggestie voor een leuke kleur?

a9KCxXJ.jpg


CI7odBZ.jpg


YGznaOv.jpg


vpD5BXI.jpg


ArrPhas.jpg


EG4U3wl.jpg
 

Atmoz

Actieve deelnemer
Leuk om te zien wat je allemaal in je kist hebt zitten.
Ik ben dan ook erg benieuwd wat anderen allemaal hebben :)
Zelf heb ik niet echt een kist. Alleen een L-boxx (grootste maat) vol met materiaal wat ik thuis niet meer hoefde en nu bij m'n escaperoom gebruik om te klussen.
Helaas nu geen foto van...

Grtz,

Atmoz
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo gaaf onderwerp
Ik heb de wel bekende makita tas(kist) met de twee tollen en dan de nodige handgereedschappen
Maandag zal een foto volgen
Plannen liggen klaar voor een soort festool toolbox maar dan van hout
Mvg Leroy
 
P

Pel

Guest
Als ik de gereedschap kist van heden ten dagen bekijk, dan was die van mij vroeger toch armoe troef, veel meer als een goede zaag, 2 schaven een hamer, nijptang, steekbeitels 4 stuks, winkelhaak en zweihaak, duimstok, potlood, en schietlood. Maar niet te vergeten het nieuwste speeltje van de timmerman toendertijd een pompschroevendraaier, die veel vel en bloedblaren koste zat er denk ik niet in. O ja er zat nog een bakje in waar drijvers en ander klein spul in lag, soort van truckendoos:)

Groet Pel.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
De schaven, beitels, schroevendraaiers en tangen hebben allemaal mooi hun vaste plek. Tot zover vind ik het geslaagd. Dat echter het meetgereedschap, juist het belangrijkste om je eind kwaliteit te halen, nu tussen de hamers en ander zwaar spul ligt vind ik niet zo geslaagd. Je Starrett haak heb je dan weer wel apart opgeborgen.

Het valt me vaak op dat gereedschap dat tegen een stootje kan zijn eigen plek heeft, meestal omdat het veel gebruikt wordt, en het meetgereedschap, dat wat je gebruikt om je maatvoering te controleren er bij de indeling bij in schiet. Een timmermansoog is echt niet genoeg om goed werk te leveren, anders hadden we dat meetgereedschap ook niet nodig.

Haal dat waterpas en de zweihaak alstublieft uit hun lijden en geef ze ook hun eigen plekje in de kist. Dat verdienen ze gewoon.
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Met alle respect maar voor een scheepstimmerman vind ik dit een droevige kist.
 
D

DervishD

Guest
De schaven, beitels, schroevendraaiers en tangen hebben allemaal mooi hun vaste plek. Tot zover vind ik het geslaagd. Dat echter het meetgereedschap, juist het belangrijkste om je eind kwaliteit te halen, nu tussen de hamers en ander zwaar spul ligt vind ik niet zo geslaagd. Je Starrett haak heb je dan weer wel apart opgeborgen.

Het valt me vaak op dat gereedschap dat tegen een stootje kan zijn eigen plek heeft, meestal omdat het veel gebruikt wordt, en het meetgereedschap, dat wat je gebruikt om je maatvoering te controleren er bij de indeling bij in schiet. Een timmermansoog is echt niet genoeg om goed werk te leveren, anders hadden we dat meetgereedschap ook niet nodig.

Haal dat waterpas en de zweihaak alstublieft uit hun lijden en geef ze ook hun eigen plekje in de kist. Dat verdienen ze gewoon.

Die kleine waterpas heeft 2 magneten en zit normaal gesproken tegen de grote stalen winkelhaak aan de rechterkant geplakt. Hij valt dan net een millimeter binnen het deksel en dan kan ie nog net dicht. En de zweihaak, daar gebeurt echt niets mee. Beide benen zijn nog steeds recht en dat ding ligt al meer dan 10 jaar tussen al het zware spul. En het is niet zo dat dat ding haaks moet zijn, hè.

Met alle respect maar voor een scheepstimmerman vind ik dit een droevige kist.

Lekker belangrijk wat jij van mijn kist vindt. Het gaat om het werk dat ik lever.
 

Leroowj

Actieve deelnemer
1 apr 2016
392
0
Met alle respect maar voor een scheepstimmerman vind ik dit een droevige kist.


Had misschien wel wat genuanceerder gemogen en met eventuele toelichting op je mening, ik vind het nou maar een losse flodder...
 
D

DervishD

Guest
Tot nu toe ben ik de enige die een kijkje in zijn kist heeft gegeven. Waar blijven de anderen?
 

Leroowj

Actieve deelnemer
1 apr 2016
392
0
Hier is mijn kist, in elkaar gezet met rest stukjes. Kettingen zijn alweer verwijderd, werkte niet.

IMG_3308.jpg

IMG_3315.jpg

IMG_3312.jpg
 

Leroowj

Actieve deelnemer
1 apr 2016
392
0
Dankjewel! Beide kanten een ketting om met 1 hand te kunnen dragen, maar werkte niet zoals ik voor ogen had, zat meer in de weg. Wil nog iets van een handvat over de lengte erop maken, zodat ie met 1 hand te sjouwen is.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.