Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 87

Onderwerp: Show je kist :)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door trilliwilli Bekijk Berichten
    De schaven, beitels, schroevendraaiers en tangen hebben allemaal mooi hun vaste plek. Tot zover vind ik het geslaagd. Dat echter het meetgereedschap, juist het belangrijkste om je eind kwaliteit te halen, nu tussen de hamers en ander zwaar spul ligt vind ik niet zo geslaagd. Je Starrett haak heb je dan weer wel apart opgeborgen.

Het valt me vaak op dat gereedschap dat tegen een stootje kan zijn eigen plek heeft, meestal omdat het veel gebruikt wordt, en het meetgereedschap, dat wat je gebruikt om je maatvoering te controleren er bij de indeling bij in schiet. Een timmermansoog is echt niet genoeg om goed werk te leveren, anders hadden we dat meetgereedschap ook niet nodig.

Haal dat waterpas en de zweihaak alstublieft uit hun lijden en geef ze ook hun eigen plekje in de kist. Dat verdienen ze gewoon.
    Die kleine waterpas heeft 2 magneten en zit normaal gesproken tegen de grote stalen winkelhaak aan de rechterkant geplakt. Hij valt dan net een millimeter binnen het deksel en dan kan ie nog net dicht. En de zweihaak, daar gebeurt echt niets mee. Beide benen zijn nog steeds recht en dat ding ligt al meer dan 10 jaar tussen al het zware spul. En het is niet zo dat dat ding haaks moet zijn, hè.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nova Bekijk Berichten
    Met alle respect maar voor een scheepstimmerman vind ik dit een droevige kist.
    Lekker belangrijk wat jij van mijn kist vindt. Het gaat om het werk dat ik lever.

Had misschien wel wat genuanceerder gemogen en met eventuele toelichting op je mening, ik vind het nou maar een losse flodder...
    Met vriendelijke groet,

Leroy

Als je een zin begint met het woord 'respect', eindig er dan ook mee. En uiteraard, laat jouw kist zien dan.

Tot nu toe ben ik de enige die een kijkje in zijn kist heeft gegeven. Waar blijven de anderen?

Deze gebruik ik regelmatig, maar enkel met mate(n)

Naamloos.jpg

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tuoh Bekijk Berichten
    Deze gebruik ik regelmatig, maar enkel met mate(n)

Naamloos.jpg
    Voor oefenschieten neem ik aan?
    Met vriendelijke groet,

Leroy

Hier is mijn kist, in elkaar gezet met rest stukjes. Kettingen zijn alweer verwijderd, werkte niet.

IMG_3308.jpg

IMG_3315.jpg

IMG_3312.jpg
    Met vriendelijke groet,

Leroy

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DervishD Bekijk Berichten
    Lekker belangrijk wat jij van mijn kist vindt. Het gaat om het werk dat ik lever.
    Goede argumentatie over een ongefundeerde mening
    Zeg maar gewoon Ruben
    --- Hout hoort te drijven ---

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leroowj Bekijk Berichten
    Hier is mijn kist, in elkaar gezet met rest stukjes. Kettingen zijn alweer verwijderd, werkte niet.
    Mooie kist Leroy, wat was initieel de gedachte achter de ketting dan?
    Zeg maar gewoon Ruben
    --- Hout hoort te drijven ---

Dankjewel! Beide kanten een ketting om met 1 hand te kunnen dragen, maar werkte niet zoals ik voor ogen had, zat meer in de weg. Wil nog iets van een handvat over de lengte erop maken, zodat ie met 1 hand te sjouwen is.
    Met vriendelijke groet,

Leroy

Forum Rechten