Show je kist :)

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.495
343
Torhout, België
Ha Bossy,
Weet jij of de Baptist Shellac de "dewaxed" versie is?
Het lijkt er uit de beschrijving wel op.
Ik haal mijn "dewaxed" Shellac bij Dieter, maar die is duurder.
Zou voor het eerst zijn dat Baptist goedkoper is, daarom twijfel ik.
Groet,
Hans

Dag Hans,
het is inderdaad schellak zonder was bij Baptist. Ik ben er heel tevreden mee. Het werkstuk wordt slechts een tikkeltje donkerder, beetje vergelijkbaar met natmaken van het hout. Ik vind het ook vreemd dat ze goedkoper zijn dan Dieter Schmid. Ik ben aan het wachten tot ik nog eens iets anders nodig heb van Baptist om dan ineens een kg te bestellen. Ik gebruik zuivere ethanol van 90% die ook voor consumptie geschikt is. Is wel een stukje duurder maar ik hou niet zo van de geur van ontsmettingsalcohol, waar andere dingen aan toegevoegd zijn.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Leuk onderwerp. Met een nieuwe werkplaats kom je ook weer het probleem tegen : Waar laat ik mijn gereedschap ? Momenteel ligt het vooral overal...en nergens. Met het idee voor een andere werkbank liep ik ook rond met het idee voor een opbergplek voor gereedschap. Ik neus dus mooi even mee met de optie's die voorbij komen.
 

Klaasjandiederik

Actieve deelnemer
9 jul 2012
284
29
Binnenkort Ulvenhout
He Rick,

Welk soort gereedschap bedoel je? Gewoon schroevedraaiers, sleutels en tangen, of schaven, beitels etc?
Ik zou een grote engelse gereedschapskist maken, deze op wieltjes zetten en dan kan die overal in de werkplaats staan.
 

Korre

Actieve deelnemer
17 mrt 2015
42
0
Ik kan wel zeggen dat sinds ik men kist gemaakt heb, men werkbank nog nooit zo net en leeg is geweest
Je bent het haast aan jezelf verplicht alles altijd op te bergen. Was wel wat ander voordien. :p
 

Jurriaan9

Ik word niet gehinderd door te veel aan kennis;-)
29 mei 2019
209
64
Jaren met een plastic kist gedaan. Zowel de sluiting als het hengsel hebben de geest gegeven. En aangezien ik geen plastic kistje meer wilde resten mij slechts het maken van een eigen kist. De wildste idee kwamen langs, alhier ligt de lat ook hoog. Edoch, eenvoudig beginnen.
image.jpg
 

Freekemans

Nieuw lid
18 jan 2015
1
0
Breda
"Gemaakt naar de kist uit 'The anarchist design book' van Chris Schwarz.
Uit vuren met lades van 8mm multiplex.
Nog niet alles heeft z'n vaste plaats en er moet ook nog een zaaglade komen.
Wat denken jullie ervan?
Korre"

Hoi Korre, erg mooie kist! zou je de tekeningen die je gebruikt hebt met mij willen delen? Alvast bedankt, Grt, Freek
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.