Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 5 van de 5 EersteEerste ... 345
Resultaten 41 tot 44 van de 44
    Beste boktor, waarschijnlijk een onnodige vraag, maar heb je het rubberen loopvlak na het vervangen gedreseerd? dat wil zeggen heb je gezorgd dat het wiel weer perfect rond is? Wat mee kan spelen is het feit dat de wielen enigsinds eivormig zijn geworden en daardoor problemen met de uitlijning geven. Ik vermoed overigens niet dat de problemen die jij beschrijft hier mee te maken hebben, maar het zou misschien wel kunnen bijdragen aan een lintzaag met minder of geen vibratie.

Het wordt weer een drukke week, maar ik zal dit met een schuin oog proberen te volgen.

succes

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rik Bekijk Berichten
    heb je het rubberen loopvlak na het vervangen gedreseerd?
    Nee. Wél heb ik toen op de eiïgheid en het zwabberen gelet. Heb toen alles mbv diverse vaste punten gecheckt. Voor zover ik mij kan herinneren was alles redelijk acceptabel, met als kanttekening: dat was met de oude lagers. De wielen zijn van gietijzer en afgedraaid op een draaibank bij de productie van de zaag. Daar zal dus winig aan veranderd zijn vermoed/hoop ik..
    Sinds een paar dagen in het bezit van en meetklokje waarmee ik betere metingen kan doen op het moment dat alle lagers er op zitten.
    Wat zouden acceptabele waarden zijn voor 70 cm wielen?
    Laatst gewijzigd door The Boktor; 14-02-18 om 23:37.
    Ik eet en leef van hout

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    In eerste orde lijkt me het effect van het slingeren van een groot wiel hetzelfde als van een klein wiel. Onrondheid (hoogteslag) kun je nu ook mooi meten.

Ik wilde bij mijn 20 cm zaagje het lint niet zien slingeren . Dat was een streven, Onhaalbaar natuurlijk en wordt mede bepaald door het lint. Ik vond een bijdrage van de wielen van paar tiende te veel. Wat normaal is weet ik niet.

mvg
    Klaas

Nauwkeurigheid, tot 0,01mm of minder.

Forum Rechten