Even voorstellen

mattia

Nieuw lid
4 mei 2013
18
0
Hoi,

ik heb me ooit eens geregistreerd, en in een ver verleden wel eens wat gepost (denk ik), ik doe nog maar een poging.

Ik ben hobby houtbewerker (vooral gitaarbouwer, en af en toe andere projecten / meubels), en zit te genieten van de inspiratie die ik hier op doe. Hopelijk kan ik in de toekomst ook wat meer bijdragen, afgelopen jaren wat weinig tijd gehad voor deze hobby!

Voorbeeldjes van mij gitaarbouw:

pat_finished01.jpg


GA1_01.jpg


ban16.jpg
 
P

Pel

Guest
Welkom op het forum Mattia, mooie gitaren trouwens, er zitten meerdere gitaar bouwers op het forum, het zou fijn zijn als dat je er weer een bouwd dat we het proces van de bouw kunnen volgen d.m.v. foto's?

Groet Pel.
 

bhengeveld

Actieve deelnemer
2 dec 2014
357
9
Die akoestische gitaar is briljant mooi! Zou daar graag een paar nootje op tokkelen :)
De elektrische is natuurlijk ook prachtig, maar ben nooit zo'n fan geweest van de PRS achtige vormen. Die inlay: WAUW!
 

mattia

Nieuw lid
4 mei 2013
18
0
Dank jullie wel! De rode elektrische gitaar was een huwelijkscadeau voor een van mijn beste vrienden, inleg is mix van zilverdraad (het ingelegde lijntje van kop tot staart) en verschillende soorten parelmoer (wit, goud) en abalone, met een klein beetje graveerwerk. Ik ben zelf wel een beetje fan van PRS-achtigen, maar dan liever of een single cut, of een standaard vorm (langere upper horn) en meestal iets minder inlay en natuurtinten. Maar soms heb je een stuk quilt of flame die echt vraagt om heftige kleurpartijen. Beetje afwisseling is altijd mooi. Zelf neig ik qua ontwerpen tegenwoordig naar single-cuts (modernere Les Pauls, zeg maar). Ik probeer een beetje 'modern klassiek' te ontwerpen, dus geen kopieen van vintage Martins, maar hopelijk wel iets dat over 20-30 jaar er nog mooi uitziet.

Houtbewerking is pure hobby (werk in de zorg), mooie ontspanning en creatieve uitlaatklep. De gitaren bouw ik of voor mezelf, of voor vrienden (en tegen een 'vriendenprijs', uurloon moet ik niet gaan uitrekenen - meestal materiaalkosten +400 euro zodat het hobby zich in ieder geval een beetje zelf kan onderhouden). Als ik de huidige achterstallige stapel af heb (nu stuk of 5 die vooral lakwerk en afwerking/detailering nodig hebben) zal ik proberen om het bouwproces te documenteren en wat te posten, is altijd leuk en dwingt me ook tot nog meer nadenken over het proces.
 
P

Pel

Guest
Ik zie het maak proces vol verwachting tegemoet, ook graag iets meer uitleg over de termen die je gebruikt, ik ben een totale leek op dit gebied. Ik heb ooit eens een elc. gitaar gekocht maar kan nog steeds geen enkele noot spelen, maar daarom zeker niet minder geïnteresseerd in gitaren en alles wat met gitaren te maken heeft.

Groet Pel.
 

Jan71

Actieve deelnemer
6 jan 2017
271
176
West-Brabant
Welkom op het forum en je bouwt geweldig mooie gitaren . Is de klank ook naar wens ? Ik zie uit naar een gedocumenteerd bouwproject , in de toekomst . Hier wordt ik blij van :D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.