Houtsnijders OpendagHout 2017 Zutphen

filmblik

Actieve deelnemer
3 feb 2015
28
5
Het niveau van vele is hoger dan dat van mijzelf naar mijn mening maar ook wil wel wat meenemen om er vooral van te leren.
Ik ben nog maar een paar jaar af en toe wat bezig met verschillende technieken.
Als er ergens ruimte is voor een paar stukjes is me dat prima ik wil ook zelf graag rond kijken....
IMG_20140219_222519.jpg20170903_093050.jpg20170402_172522.jpg
Er is nog meer maar daar heb ik de foto's niet zo bij de hand....
De schaal is berk in hete olie, de draak is van linde en nu in de lijnzaadolie gezet en de lepel is walnoot ook in lijnzaadolie.
 
P

Pel

Guest
Welkom op het forum, het draakje is heel mooi uit gesneden, ik heb de foto even gedraaid. Het gaat er niet om dat het niveau van ander houtsnijders misschien hoger zou zijn, het gaat er immers om dat je er plezier in hebt met waar je mee bezig bent. Het vlechtwerk van de lepel is ook mooi, je had misschien de lepel niet zo diep hoeven maken. Kijk maar eens naar een lepel bij jou in de la, die zijn ook niet zo diep, eigenlijk heb je het jezelf een beetje moeilijk gemaakt door de lepel te diep te maken. Maar je kent het gezegde, van je fouten leer je het meeste:)

Groet Pel.
20170903_093050.jpg
 

filmblik

Actieve deelnemer
3 feb 2015
28
5
Dank je wel, het is voor mij met name de lol dan het niveau van het werk waar ik het voor doe.
De lepel is door meerdere lagen olie wel donkerder geworden dan op de foto.
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.164
350
Etten-Leur
Vrolijke inzending OD Hout 2017

Hallo, hierbij de narrenkop uit 2013 die ik wil meenemen naar de OD Hout 2017.1106_Narrenkop_15.jpg1106_Narrenkop_16.jpg1106_Narrenkop_20.jpg

Het is uit loofceder en essen voor de muts, met wenge belletjes, en de kop is van notenhout met linden. De achterplaat is wenge.

De muts is uit een gesegmenteerd blok gesneden.


PS Begrijp ik nu dat de inzending gesloten is (waarom?), ik kom sowieso...


HG Hans van Wijk
 
P

Pel

Guest
Hans ik denk dat je de nar in het verkeerde topic hebt gezet?

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.