Houtsnijders OpendagHout 2017 Zutphen

Beste Houtsnijders,

Vorig jaar hebben wij ( mijn vrouw en ik ) met een stand mogen staan op de Opendag Hout te Zutphen.
Dit was onze eerste keer en een geweldige ervaring.
Zoveel positieve reacties en enorm veel vragen hadden wij niet verwacht.

Toen kwam ook al het idee om (net als de houtdraaiers) met wat meer mensen deze stand (s) te vullen.
Zijn er andere houtsnijders die ook graag mee willen delen aan deze bijzondere ervaring.
Je kunt je opgeven voor een eigen stand en volgens mij is er altijd de mogelijkheid om een stand te delen of zelfs met meerdere.

opendaghout1.jpg

Het is erg leuk om de bezoekers jouw kunstwerken te laten zien. Ook zit ik te denken om een workshop Greenman snijden in schors te geven . Misschien
2 verdeelt over de dag.
Ik weet nog niet hoe ik dat ga organiseren maar ideeën zijn altijd welkom.
Het snijden in bast (bark) is vrij gemakkelijk omdat het product niet hard is en goed hanteerbaar . Dit geeft minder kans op verwondingen en er is makkelijker resultaat te behalen.
Opendaghout2.jpg
Het gaat mij hierbij vooral om het gevoel over te brengen en mensen enthousiast te maken om zelf te gaan houtsnijden.

Laat even weten of je hier aan wilt deelnemen. Alles mag, niets moet.

Ik hoor het graag,

Met groet Edwin van Setten
 
P

Pel

Guest
Goed idee Edwin, zelf kijk ik eerst nog even de kat uit de boom, omdat het de eerste keer is dat ik er naar toe kan gaan (hoop ik). Daar komt bij dat ik niet veel werken meer in huis heb, de meeste werken geef ik immers weg. Vanwege mijn hulp behoefte af en toe, als ik het echt helemaal niet kan, dan moet ik iemand vragen om hulp, en die mag dan als hij een werkstuk mooi vind het mee nemen.

Groet Pel.
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Ha Edwin,

Lijkt mij leuk en gezellig om hieraan mee te doen. Ik zou het liefst een stand delen, aangezien ik zowel weinig werk heb. als heel klein werk.

groet!
meron
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Goed initiatief mannen. Dit kunnen wij als organisatie alleen maar toejuichen, zeker als het om een of meerdere demo's cq workshops gaat.
Meld je aan op de website en houd even contact met ons en dan komt het helemaal goed.
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Ik kreeg vandaag een mailtje van Jaap over het aanmelden voor OpendagHout. Zijn de andere houtsnijders nog steeds enthousiast om met een groepje een stand te delen? Ik in ieder geval wel.
 
Hoi Meron.

Ik ga zeker. Er is altijd wel plek voor jouw grootse creaturen op mijn tafel. ��

Misschien zijn er meer die een tafel willen delen.
Kom op houtsnijders ������������,

Gr Edwin
 
D

Dulcimer

Guest
Sorry collega-houtsnijders; dit jaar zal ik geen stand bemannen simpelweg omdat ik te weinig heb gemaakt dat het waard is om te laten zien ( Touchstone heeft mij teveel opgehouden en is door een verbouwing nog steeds niet af).

Iets anders; ik was op vakantie in Italië en was o.a. in de buurt van Bolzano ( zuid-Tirol); daar dichtbij ligt het dal "val de Gardena" met het dorp Sankt Ulrich ( Italiaanse plaatsnaam is mij ontschoten) dat vermaard is om zijn houtsnijders en de tentoonstelling unika. In dat dorp zijn tientallen houtsnijders aktief. Voor wie er in de buurt mocht komen aan te raden om het te bezoeken.
Groet,
Frans
 
Hoi Frans,

Jammer want ik vindt dat jij er zeker ook bij moet zijn.
Ook het laten zien van werkstukken waar je mee bezig bent wordt door de bezoekers enorm gewaardeerd. Zo kunnen ze
zien wat voor een werk er eigenlijk wel niet in zit. !!!!!
Het lokt enorm veel reacties uit, hoe doe je dit en hoe ga je dat doen.
Ook mijn werkstuk zal niet af zijn ��. Gewoon omdat het geen productie werk is maar moet " groeien" .

Op mijn stand is er straks ook voor jouw wel een plekkie vrij,
Dus gewoon komen en mee nemen die werkstukken.

Groet Edwin.
 
Laatst bewerkt:
D

Dulcimer

Guest
Edwin en alle andere houtsnijders,
ik heb inmiddels vrij lang niets meer met hout gedaan ( behalve laminaat leggen), laat staan dat ik aan houtsnijden toekwam.
In een eerder bericht heb ik gemeld dat ik dit jaar niet wilde deelnemen maar ik wil jullie niet in de steek laten en wil de houtsnijdersstand mede komen bemannen. Ik zal wat werkstukken meenemen waaronder Touchtsone waar ik ondertussen een haatliefde-verhouding mee heb.
Dochter Birgit ( dulcimer-junior) zei mij onlangs dat zij ook in de stand wil staan ( zij maakt veelal replica Ostheimer speelgoed uit hout).
Vraag; moeten Birgit en ik onze komst nog melden bij Jaap of anderen?
Groet,
Frans
 
D

Dulcimer

Guest
Edwin en alle andere houtsnijders,
ik heb inmiddels vrij lang niets meer met hout gedaan ( behalve laminaat leggen), laat staan dat ik aan houtsnijden toekwam.
In een eerder bericht heb ik gemeld dat ik dit jaar niet wilde deelnemen maar ik wil jullie niet in de steek laten en wil de houtsnijdersstand mede komen bemannen. Ik zal wat werkstukken meenemen waaronder Touchtsone waar ik ondertussen een haatliefde-verhouding mee heb.
Dochter Birgit ( dulcimer-junior) zei mij onlangs dat zij ook in de stand wil staan ( zij maakt veelal replica Ostheimer speelgoed uit hout).
Vraag; moeten Birgit en ik onze komst nog melden bij Jaap of anderen?
Groet,
Frans
Helaas kan Birgit er niet bij zijn vanwege andere afspraken die ondertussen door haar gemaakt zijn; ze baalt er wel van dat ze niet naar de open dag hout kan gaan, maar ja, hopelijk is ze vervolgend jaar weer bij.
Ikzelf zal komen en mede de stand bemannen.
Groet, Frans
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Dag Edwin en Frans,

Ik ben ook van de partij. Ben druk bezig om mijn nieuwe kistje af te maken. Mijn laatste houtsnijwerkje gaat zeker niet af komen, maar daar kan ik dan mooi op OpendagHout aan werken.

Tot dan!
groet,
meron
 
Hallo allemaal,

Nog even....... en dan is het zo ver.

Ik kijk er enorm naar uit, het delen van zoveel passie en -ideeën is vorig jaar zeer goed bevallen.
De enthousiasme die wij met zijn alle uitstralen..... en geloof me, dat geeft prachtige reacties van het publiek.
Volgens mijn vrouw is er maar 1 dag per jaar waar op mijn mond niet stopt met praten.......... Open Dag Hout.

Hoe we alles gaan inrichten zien we daar op locatie wel, vorig jaar was er plaats/tafel genoeg.
Neem als het kan een laken of kleed mee om spullen op te zetten. Zo komen de objecten beter tot hun recht.

Ik ga geen hout snijden met bezoekers maar geef demonstraties zodra daar de tijd/ruimte voor is.
Het laten snijden door het publiek vindt ik achter af te gevaarlijk en ik weet niet wie er verantwoordelijk is als er iets fout gaat.

Wij zien jullie op de ODH2017,

Groetjes Edwin en Kitty van Setten.
IMG_7431.JPG
 
D

Dulcimer

Guest
Goed dat je dat nog even vermelde Edwin van dat laken of kleed; liefst in een zwarte kleur overigens. Het is denk ik ook handig om (klap)stoeltjes mee te nemen.
Ik heb mijn komst overigens al bij Jaap gemeld.
Groet,
Frans ( die binnenkort weer met houtsnijden hoopt te kunnen beginnen).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.