werkstukken Ben

klusserben

Nieuw lid
17 apr 2008
8
0
Het is de bedoeling dat ik door het plaatsen van mijn werkstukken andere op ideeën breng en dat het maken van wat eenvoudige werkstukken ook veel voldoening geeft.
Dit is mijn laatste werkstuk, in de keukenkastjes geen schappen maar laden.
De laden zijn gemaakt van MDF plaat ,ook het extra zijwand-je voor de scharnieren is hier van gemaakt.
De ladegeleiders zijn gekocht in de koopjeshoek bij de IKEA. Prijs is daar aantrekkelijk maar zijn niet altijd aanwezig, dus geduld hebben.
De volgdeklus wordt een radiatuur ombouw onder het raam. Jullie zien wel wanner het klaar is mag niet te veel geld kosten ik heb een hekel aan geld uitgeven.

Attached files .JPG]
 

Houtbewerker

Actieve deelnemer
3 jan 2008
146
4
Dag Ad,

Leuk bedacht! En het ziet er ook nog eens mooi uit!

Hoe is de kwaliteit van de ladegeleiders? rollen ze mooi uit?
 
A

Athanor

Guest
Mooie oplossing, ik heb in onze keuken 1 lade aangebracht uit de Siematic lijn, ben je wel bijna 200 euro kwijt. Met de tips voor de ladegeleiders zie ik in de toekomst nu wel betere oplossingen.

Fons
 

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
Wat betreft ladegeleiders,

Er zijn meerdere leveranciers van meubelbesleg, waaronder geleiders.
Er bestaan diverse type's, even bladeren in wat online catalogi maakt veel duidelijk.
probleem is, dat particulier vaak niet tercht kan bij zulke leveranciers.
b.v. Vanopstal, Haprox, Haefele enz.

Maar een meubelmaker(tje) in de buurt kan dat wel en wil vast wel voor je bijbestellen ;)

Groeten van een meubelmakertje,

Kor
 

borre

Actieve deelnemer
14 jun 2008
538
63
munstergeleen (Lb)
Kijk voor ladegeleiders en scharnieren eens bij http://www.bouwshoponline.nl
Hier kan je ook als particulier bestellen. Let wel op de verzendkosten !
1 scharniertje bestellen loont niet. De keuze is wel behoorlijk groot.
Gedempte ladegeleiders van Blum (blumotion) kosten in Duitsland maar de helft van hier.
Ik bestel ze altijd bij http://beschlag.tischlertipp.de/specials.php.
Deze leveren ook naar Nederland tegen zeer redelijke verzendkosten.
Betaling vooraf dmv overschrijving. Levering is na betaling binnen 1 week.

Groeten Ed
 
A

Athanor

Guest
kiesvoorhout zei:
Wat betreft ladegeleiders,

Maar een meubelmaker(tje) in de buurt kan dat wel en wil vast wel voor je bijbestellen ;)

Groeten van een meubelmakertje,

Kor

Kijk, dat vind ik nog eens een voorbeeld van servicegericht en regionaal denken!
Kom ik nog wel eens op terug als de vraag zich voordoet.

Groet van Fons
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Mooie kast Ben. Heb zelf in de keuken de interwood ladegeleiders van Grass gebruikt.
Het zijn zelfsluitende ladegeleiders die onder de lade zitten, waardoor je ze bij een geopende lade niet ziet. Het inbouwen viel reuze mee, ook zonder de boormallen die ze verkopen. Ik heb ze gekocht bij van Schoonhoven in Barneveld, http://www.vanschoonhoven.nl, dat is ook de importeur van o.a. de Felder en Hammer machines en ze hebben allerlei accessoires voor de interieurbouwer.

jaap
 

klusserben

Nieuw lid
17 apr 2008
8
0
Ik dank jullie voor de opmerking die ik mocht ontvangen.
Eerst antwoord op de vraag of de ladegeleiders goed werken.
Nu het zijn gewone geleiders die je in de bouwmarkt koop en werken goed heb geen klachten van moeders ontvangen.
Doordat ik de lades achter de deurtjes heb gemaakt en de deurtjes gewoon heb laten zitten waren de kosten laag.
Heb plaat MDF bij de bouwmarkt in stroken van 24 cm breed laten zagen voor de zijkanten,
daar in een groef ge freest van 4 mm voor de bodem. Bodem van gelakt hardboord. De geleiders waren het duurs ongeveer €. 8 per lade. grondverf van een supermark D...v... rond de €. 2 en af geschilderd met verf die ik overhad van het schilderswerk thuis.
Als je mensen blij wil maken hoef het niet veel te kosten denkt ongeveer €. 15,00 per lade en heb er in totaal 10 gemaakt en de opdracht om er nog 6 te maken voor een kennis maar moet maar wachten eerst wat ander maken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.