Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 27
    Hoi Hans, je vordert gestaag. Wat een knots van een stuk hout. De vorm is net zoals Pel al zei goed te zien. Ik denk dat bij het afwerken het hout beter tot zijn recht komt. Die sleuf zou ik misschien ook doen maar zeker niet open. Maak dan liever een verdiepte verbinding of misschien alleen een uitloop vanaf het gat in de richting van de ander.
    Gr Edwin

Ha Edwin, Pel,

Hartelijk dank voor de suggesties.

ik werk er komende weekend weer verder aan en zal eens zien wat er gebeurt als ik een stuk karton of zo in de juiste maat er op prik. Verder denk ik nog over een smalle spleet met de decoupeerzaag zodat die een beetje flauw kan buigen van de onderste naar de bovenste opening. Ik wil echter eerste de gaten boven en onder wat verder vorm gaan geven.

(Vervolg).. Grtz Hans

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Tussen een smalle spleet of een sleuf in het beeld maken, dat is een wereld van verschil Hans.

Groet Pel.

Pel, ik heb het idee van de spleet, sleuf of opening anderszins geheel verlaten en ben nu bezig om hem af te schuren en daarna te olieen of zo. Binnenkort een update fotoverslag.

groet, Hans

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Verstandige beslissing Hans, vele maken de fout, het is eigenlijk geen echte fout, maar voeren bepaalde accenten aan een beeld veel te ver door. Daardoor is er van het oorspronkelijke mooie basis idee van het beeld helemaal niets meer over, het is vaak de kunst van het weglaten wat een beeld mooi kan maken, namelijk de eenvoud. Hoe meer friemeltjes, freudeltjes en frotjes aan een beeld, zeker een groot beeld, hoe minder het eind resultaat meestal wordt, is mijn bescheiden mening. Hans, ik ben benieuwd als het helemaal klaar is.

Groet Pel.

Hallo,

Hierbij weer enkele plaatjes van de sculptuur in iepen-in-wording; het beeldhouwen is nu wel ver af, ik bne nog bezig met schuren (Rotex) en daarna de finish erop. Omdat iet toch buiten moet kunnen staan zal het wel jachtlak worden zoals ik eerde heb gebruikt. Andere ideen welkom!

De sokkel moet er nog af of bijgewerkt worden (daar ben ik nu nog niet aan uit).

Het is al met al een elegante verschijning geworden, en ik ben er blij mee.

Groeten, Hans

DSC_5149.jpgDSC_5150.jpgDSC_5152.jpgDSC_5153.jpgDSC_5151.jpg

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Heel mooi vrouwelijk beeld geworden Hans met heel mooie lijnen, ook de guts groeven in de gaten komen mooi uit, als je die gleuf erin gemaakt had was het m.i. toch te druk geworden. Het beeld geeft nu een heel rustige uitstraling, van alle kanten dat je het bekijkt. Ik zou het denk ik op een vierkante hogere sokkel zetten die aan iedere zijde enkele centimeters oversteekt, de hoogte moet je bepalen door te kijken wat het mooiste uitkomt. De sokkel zou je misschien van beton kunnen maken ± 30 cm hoog, de sokkel van het beeld zelf zou ik mooi vlak en recht afwerken. Dit is mijn gedachte Hans, misschien denk je er zelf heel anders over, het is aan jou natuurlijk.

Groet Pel.

Hallo, aan alles komt een einde dus ook aan dit project. Het iepen beeld is nu af e staat opzij van het huis in de tuin op een hardstenen sokkel met een RVS pin. Ik hoop dat dat het houdt en anders moet daar nog eens iets stevigers voor in de plaats komen. Het beeld is afgewerkt met OSMO UV beschermings olie op advies van collega beeldhouwer, en ik hoop dat dat een goede keus zal blijken. Zoals je ziet zitten er een paar wijkende lijmnaden in omdat de keus voor kit in plaats van gewone weersbestendige hout lijm niet goed heeft uitgepakt. Maar eens zien hoe zich dat houdt over een seizoen. Het beeld is pm 180 cm hoog en 35 op zijn breedst. de okkel is plm 80 kg en het beeld max 30 kg schat ik zo.

Hieronder nog wat foto's vandaag gemaakt op een bewolkte dag, en wellicht zet ik er komende week nog wat lichters bij als de zon schijnt.

Hartelijke groet, Hans

DSC_5592.jpgDSC_5597.jpgDSC_5601.jpgDSC_5608.jpgDSC_5614.jpgDSC_5619.jpgDSC_5620.jpgDSC_5622.jpgDSC_5633.jpgDSC_5634.jpg

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Prachtig Hans, het beeld op de sokkel, lijkt net of dat hij er boven zweeft.

Groet Pel.

Pel, dank je wel, bij een beetje wind wuift het beeld zachtjes naar je, ik ben benieuwd hoe in het in de herfst gaat zijn. d pin is wellicht iets te licht.

Grtz Hans

Forum Rechten