Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Groter Iepen beeld (abstract)

Hoi,

ik ben begonnen met een nieuw beeld wat is gebaseerd op een kleiner exemplaar (apart draadje). Het is wederom abstract en ik beleef er al veel plezier aan.

Een paar foto's voeg ik hierbij.

Grtz Hans

DSC_2967.jpgDSC_3012.jpgDSC_3071.jpgDSC_3082.jpg

Wooowh,

Wat een prachtig en machtig object Hans.
    Je hoeft er in ieder geval niet bij te zitten zullen we maar zeggen. .

Mooi om te zien dat de aangelijmde stukken eerst nog kleurverschil hebben maar later niet meer.

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Groet Edwin

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Hans ik kan mij vergissen maar ik denk dat je beeld boven te smal zal zijn, als ik het kleine voorbeeld onder zo bekijk, maar nogmaals ik kan mij vergissen doordat het op foto misschien anders lijkt? Ben benieuwd hoe dit gaat worden op ware grote, het kleine voorbeeld was heel mooi.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Hi Pel,

mijn eerdere reactie is foetsie dus nummer twee. De L/B verhouding is plm 6:1 en dat is niet verkeerd voor een slanke torso, voor een Botero ligt het wat anders.. De blokken boven en onder geven wat meer dynamiek. Na de buitenvorm ga ik aaneensluitende uitsparingen maken, dan moet blijken of het allemaal kloppen gaat.

Grtz Hans

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Bij het model heb je links onder een sterke kromming wat daarna schuin omhoog gaat, boven het bovenste gat zit bij het model redelijk wat hout wat sterk naar rechts gaat met een curve naar beneden. Ik bedoel het bovenste gedeelte maar we zullen zien, de fout die vaak gemaakt wordt is dat er exact wordt gemeten, waardoor er op plaatsen te weinig hout zit. Dus eigenlijk te krap bemeten omdat je beeld ook schuin staat, en die schuint moet je er ook bij tellen. Succes Hans.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Hallo Pel,

al voor ik aan het model begon had ik een schets gemaakt gebaseerd op l/b van 6:1 omdat dat voor een torso geschikt lijkt. Het model is gemaakt uit hout wat ik voorhanden had, en komt uit uit op 4:1. Het beeld is ca 5:1 en daarmee dus slanker dan het model, echter het past binnen de oorspronkelijke schets. De breedte en diepte is ongeveer gelijk gedacht, echter bij het model is niet de volle diepte benut. Op de foto zie je dat niet terug. Bij het grote beeld zal ik nog eens kijken om het iets in te korten als het geheel iets te iel mocht worden. Ik werk van boven af aan dus dat moet wel lukken. Bij dit beeld gaat het mij echter vooral om de uitsparingen die nog moeten komen en hoe dat dan de totale indruk vormt. Een beetje veel tekst.. En nog weinig plaatjes, die komen later wel.

grtz Hans

Hoi,

Een paar foto's om de voortgang te laten zien met de vordering van afgelopen weekeinde erbij. Toen zijn de gaten geboord en ben ik begonnen met die uit te werken; daarmee krijgt alles zonn beetje de definitieve vorm. Ook de buitenvorm is al veel verder dan op de eerste serie foto's. Het komt uit een paar platen iep wat ik plm twee jaar geleden heb gekocht en waar dit het tweede grote beeld van is.

Groeten, Hans.

IMG_1232.jpgIMG_1233.jpgIMG_1231.jpgIMG_1230.jpg

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    De vorm zit er al goed in Hans, aan de buitenkant zou ik denk ik niet zoveel meer doen, maar dat zie goed als de gaten er goed in zitten. De kant waar onder de noest zit vind ik het mooiste, daar zijn de lijnen het duidelijkste te zien

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Hallo Pel, dank je wel. De voorkant / contour is vrijwel af alleen de zijkant / doorsnede nog niet, mn onder / achter is het te zwaar. Door de gaten wordt de buitenrand trouwens geaccentueerd dus dat wordt een beetje oppassen hoever ik daarmee naar buiten ga werken. Er is ook nog een idee om in het midden een doorgaande sleuf of iets dergelijks te maken die onder en boven ahw verbindt, maar ik ben nog niet zeker of ik dat doorzet.

Bij het verlijmen van de platen is iets niet helemaal goed gegaan zodat ze niet 100% sluiten wat wel de bedoeling was (verkeerde lijm).

Grtz Hans

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Nu je het zegt Hans zie ik het ook, de lijmnaad sluit niet helemaal, dat kun je straks bij de afwerking wel weg werken als het storend is. Met het verlijmen, de lijm heel dun opbrengen, ik strijk meestal beide kanten heel dun in, zodat overal een heel dun laagje lijm zit, daarna goed klemmen. Uiteraard ook kijken of het hout vlak is, desnoods met de schaaf even recht maken. Het idee van eventueel een langwerpige sleuf in het midden te maken, dan lijkt het m.i. zo'n beetje op een brievenbus? Maar dat kun je d.m.v. donker papier in de vorm knippen van wat en waar je de sleuf zou maken, en het daar opplakken. Dan ga je vanaf een afstand kijken wat voor effect het geeft, je kunt dan ook de gaten die er nu al in zitten ook afdekken met donker papier, bijvoorbeeld inpakpapier. Ik persoonlijk betwijfel of dat een toegevoegde waarde aan het beeld is, maar dat kun jezelf terplaatse beter beoordelen, als ik hier vanaf foto's.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Forum Rechten