Andon - Japanse tafellamp

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Alweer een hele tijd geleden maakte ik deze lamp van Esdoorn en Mahonie. Ik had echter niet de mogelijkheid om goede foto's te nemen en na een tijdje ook gewoon niet meer aan gedacht om dat te doen. Bij deze dus ;)

Het hout werd grofweg op maat gezaagd waarna alles met de hand geschaafd is. Alle verbindingen zijn vervolgens ook handmatig gezaagd en de verstekken geschaafd.
Het ornamentje is eveneens met de hand gedaan waar toch wel aardig wat werk in zat. Niet alleen moest de afstand (6mm) tussen de halfhouts verbindingen kloppen, ook het verstek komt hierin zeer nauw. De latjes zijn 9mm breed en 3mm dik.

P1010862.jpg

P1010872.jpg

P1010874.jpg

P1010870.jpg

P1010865.jpg

P1010868.jpg

P1010876.jpg

P1010882.jpg

P1010883.jpg
 
P

Pel

Guest
Prachtige Lamp Martijn, daar zitten zo te zien veel werk uren in, maar dan heb je ook wat, heel mooi vorm gegeven. Misschien raar dat ik het zeg maar de lamp straalt rust uit, althans zo voel ik het.

Groet Pel.
 

Tjeerd

Actieve deelnemer
22 apr 2008
438
56
Aparte lamp! Echte sfeerverlichting
Paar vraagjes:
- wat voor afmetingen heeft de lamp
- welke papiersoort heb je gebruikt voor de zijkanten?
 

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Dank !

Als ik die ook zou doen dan zou er een te groot diffuus zijn, de lamp mocht vrij naar boven kunnen schijnen. Ook zou het verwisselen van de lamp lastiger zijn, de top is namelijk los van het frame en kan men eruit nemen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.