Nieuwe Tuintafel

victoire22

Actieve deelnemer
7 mei 2017
29
0
Sint-Oedenrode
Beste allemaal. Ik wil jullie bij deze op de hoogte houden van mijn nieuwe project.
Het betreft een 4 zits tuintafel voor mijn vrouw die eigenlijk een craenentroep tafeltje van 100 euro wilde. Ik heb mezelf een DeWalt DW745 cadeau gedaan en ben al wat proef zaagjes gedaan. Fantastische machine. Vandaag komt EcoTools nieuwe zaagbladen leveren. Via dit topic wil ik mijn progressie delen. Ik ben een IT-er met een passie voor hout. Dus svp mild met commentaar want ik ben geen doorgewinterde timmerman of meubelmaker maar vind het enorm intressant allemaal.

Het model van de tafel heb ik gepubliceerd in de 3D warehouse van sketchup. Ik heb gisteren de 4 tutorials doorgeworsteld en een avondje sketchen gaf al een mooi resultaat vond ik.
Ik tekende eerst altijd in Visio maar ik ontdekte al gauw denkfouten in mijn 2D ontwerp die direct boven water komen wanneer je 3D tekent. Dus weer wat geleerd ;-)

Sketchup 3D warehouse Link

Douglas zaag 60kW

De tafel gaat opgebouwd worden uit douglas. Via de lokale houthandel heb ik een restpartij geschaafde palen gekocht die van te voren ca 4 jaar in de opslag hadden gelegen.
Verder heb ik ergens mooie graniet platen kunnen bemachtigen van 1m bij 68,5 cm. Aangezien ik de tafel toch iets forser en breeder wilde hebben zijn er 4 balken van 7,5 cm in het midden toegevoegd om extra breedte te creëren.

4 zits Tuintafel Douglas Graniet.jpg

Graag jullie expertise en commentaar over mogelijke valkuilen die ik zal tegenkomen met dit ontwerp.

...to be continued.
 
Laatst bewerkt:

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
925
Leeuwarden
Welkom op het forum! Je hoort tot een grote groep ICT'ers hier die de houthobby hebben gevonden (zoeken naar balans?)