Bessey KLI-S KliKlamp

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.106
239
Goeree-Overflakkee
Ik heb nooit zo het nut begrepen van die kliklamps. Ze zijn dus slecht met één hand te monteren en ze klemmen minder sterk dan een normale schroefklem. :confused:
Moet wel zeggen dat ik er nog nooit eentje zelf geprobeerd heb.
 

jdbruijn

Nieuw lid
3 apr 2017
3
0
@Bijtel Het liefst heb ik klemmen voor zowel montage (kliklamps zouden daar geschikt voor moeten zijn) en voor het lijmwerk. Omdat ik eigenlijk nog niets heb ben ik op zoek naar een set van klemmen zodat ik gelijk van de belangrijkste maken een aantal heb. Weet jij misschien waar ik voor lijmwerk geschikte klemmen het beste kan halen?
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
Ik heb 4 van die bessey klemmen. Ik gebruik enkel voor heel licht klemwerk. Al de rest doe ik met normale schroefklemmen ( oa van ecotools, ze doen het verbazend goed voor de prijs).

Voor scherpe prijzen voor bessy, kijk zeker ook op klium.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.776
931
Leeuwarden
Ik heb nooit zo het nut begrepen van die kliklamps. Ze zijn dus slecht met één hand te monteren en ze klemmen minder sterk dan een normale schroefklem. :confused:
Moet wel zeggen dat ik er nog nooit eentje zelf geprobeerd heb.

Ik heb een paar van die Kli-clamps, die werken wel goed hoor, zijn vooral licht in gewicht. Ik heb het idee dat de klemkracht betrekkelijk is. Ook niet echt geschikt voor eenhands werken. Daarom heb ik een tiental Solo clamps aangeschaft. Als je die van het juiste merk koopt heb je er levenslang goed gereedschap aan. Geen Sandvik kopen die vallen me zwaar tegen.

Fons
 
Laatst bewerkt:

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.776
931
Leeuwarden
@Bijtel Het liefst heb ik klemmen voor zowel montage (kliklamps zouden daar geschikt voor moeten zijn) en voor het lijmwerk. Omdat ik eigenlijk nog niets heb ben ik op zoek naar een set van klemmen zodat ik gelijk van de belangrijkste maken een aantal heb. Weet jij misschien waar ik voor lijmwerk geschikte klemmen het beste kan halen?


Kijk anders ook nog eens in dit topic!

Fons
 

nijb_jan

Actieve deelnemer
29 aug 2013
114
12
Tijnje
Ik heb nooit zo het nut begrepen van die kliklamps. Ze zijn dus slecht met één hand te monteren en ze klemmen minder sterk dan een normale schroefklem. :confused:
Moet wel zeggen dat ik er nog nooit eentje zelf geprobeerd heb.

Het fijne van de Kliklamps vind ik dat de verlijmde delen niet zo snel verschuiven bij het vastklemmen, iets waar ik met traditionele klemmen meer last van heb. Dus om de boel te fixeren gebruik ik een paar Kliklamps, en daarna schroefklemmen van Ecotools om echt serieus te klemmen.
 

Walters

Actieve deelnemer
1 okt 2014
247
1
Noord Brabant
De link die Fons aangeeft is inderdaad erg goed. Heb er zelf veel aan gehad. Heb een set kliklamps en vind ze prima werken, voor het wat lichtere werk. Daarnaast is de collectie wat groter geworden na het lezen van de ervaringen van andere met de Bessey KRV's, bevallen uitstekend, maar dat mag ook wel voor die prijs.
Zo moet je ook voor jezelf bepalen wat wil ik er mee gaan doen en zoek daarbij een passende lijmklem. Crebes in Duitsland heeft soms 2de keus en deze zijn gelijk een stuk voordeliger. Aan de buitenzijde zie ik het verschil niet en werken even goed.
 

Atmoz

Actieve deelnemer
Hier ook een (zeer) tevreden gebruiker van de Bessey KliKlamps. Ik heb er een heel aantal, en heb er nog nooit spijt van gehad.
Ik combineer ze met de Bessey EZS (one hand clamp), de Clippix (voor het lichte/snelle werk --> ook erg fijne dingen :cool:) en voor het écht zware werk de KRV (corpus) en TGN (diep span) klemmen.

Zou niet weten waarom ik nog iets anders zou willen, dit is mijns inziens de perfecte combinatie.

Grtz,

Atmoz
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Hier ook een (zeer) tevreden gebruiker van de Bessey KliKlamps. Ik heb er een heel aantal, en heb er nog nooit spijt van gehad.
Ik combineer ze met de Bessey EZS (one hand clamp), de Clippix (voor het lichte/snelle werk --> ook erg fijne dingen :cool:) en voor het écht zware werk de KRV (corpus) en TGN (diep span) klemmen.

Zou niet weten waarom ik nog iets anders zou willen, dit is mijns inziens de perfecte combinatie.

Grtz,

Atmoz

Inderdaad de perfecte combinatie, maar niet iedereen heeft het budget er voor.
 

ccrider

Actieve deelnemer
24 jan 2011
178
17
Beusichem (Betuwe)
Ik heb ook zo'n systainer vol. En ze zijn altijd op. Het is inderdaad met één hand wat lastig, maar als je een goed passende verbinding aantrekt zit die ook echt vast. ook bij montagewerk (keukenkastjes stellen etc.) zijn ze erg fijn. Voor het zwaardere werk gebruik ik de grotere Bessey's parallel klemmen. Of gewone draaiklemmen.
groet,
CC

IMG_2233.jpg
 

Atmoz

Actieve deelnemer
pas op he, er zijn 2 versies van die kli-klampen, de gewone en de lichte versie

Oh ja? Dat wist ik niet. Heb je een linkje?

[edit]

Ah, je bedoeld deze:

9c257962-8795-4e0c-ab34-087165629cb2_1000.jpg


Wist niet dat die ook "Kliklamp" genoemd werden.
Weer wat geleerd;)
 
Laatst bewerkt:

rowan

Actieve deelnemer
2 dec 2012
59
11
Deze klemmen heb een poos geleden gekocht bij zamro.nl voor een leuke prijs, met het idee : Ik kijk wel of ze makkelijk werken.
Nou.....ECHT GEWELDIG

-sterk 8500nm spankracht vs 1200 nm van een kliklamp
-makkelijk spannen (geen last meer van dat schroeven aan het handvat om aan te spannen)
-wel wat zwaarder in gewicht(en prijs)

Ik ga er zeker meer van halen (hornbach duitsland heeft ze ook goedkoop)

Het is trouwens geen kliklamp maar de bessey GH serie


Oh ja? Dat wist ik niet. Heb je een linkje?

[edit]

Ah, je bedoeld deze:

9c257962-8795-4e0c-ab34-087165629cb2_1000.jpg


Wist niet dat die ook "Kliklamp" genoemd werden.
Weer wat geleerd;)
 
Laatst bewerkt:

ccrider

Actieve deelnemer
24 jan 2011
178
17
Beusichem (Betuwe)
@ Bijtel: precies!

Maar waar ik ook op doelde is dat het uiteindelijke spanbereik niet zo heel groot is. Het dicht te trekken gat kan dus niet zo groot zijn als bij een schroefklem. Dat maakt het soms wat lastiger om de klem lekker op het werkstuk te krijgen. Af en toe in twee keer klemmen is daar een oplossing voor. En dus vooral in eerste instantie een goed passende verbinding;)
 

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
666
1
Stad Groningen
Toch even toevoegen dat de bessey duo een erg fijne eenhandsklem is. Ik gebruik m nu een paar maanden en is erg handig in gebruik. de spankracht is wel iets minder dan een normale draaiklem. De prijs is ook nog wel te doen, naar mijn idee.
bessey-duo_2.jpg
de zwaarder kli ( ik heb ze van turnus) zijn iets minder goed met een hand te bedienen. Aan eenhandsklemmen heb je ook van die aldi, praxis maar die klemmen weinig. ook is de ergonomie is een stuk minder.

een review
http://lumberjocks.com/reviews/2030



van de clippix ben ik een van de rode klem voetjes kwijt, ik was iets aan het vastzetten en het voetje ging wat schuin en schoot met veel snelheid weg. die ligt nu ergens in de bosjes van mn tuin...
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.