Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 6 van de 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 63
    Door de achterkant van de lades hetzelfde te maken als de voorkant, hoef je de uitkepingen niet te maken.
    Dit scheelt je wat werk en minder verschillende onderdelen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zwaluwstaart Bekijk Berichten
    Door de achterkant van de lades hetzelfde te maken als de voorkant, hoef je de uitkepingen niet te maken.
    Dit scheelt je wat werk en minder verschillende onderdelen.
    Zou de ladebodem dan nog sterk genoeg zijn? Nu zit hij aan 3 kanten gevangen in een groef, als ik het doe zoals jij zegt (wat inderdaad minder werk is) zit hij enkel nog gevangen aan de zijkanten...
    mvg, seb

Je hebt dan ook twee zijdes om de bodem vast te nieten of te schroeven.
    De max. wanddikte van de lade(16mm) heeft te maken met ruimte die ladegeleider toelaat.

Gisteren uiteindelijk doorgewerkt tot de laatste lade in de klemmen zat en frontjes gemaakt voor de lades die apart openen. Eveneens ook de greepjes ingefreesd in deze frontjes:
    IMG_8128.jpg
    IMG_8130.jpg
    IMG_8129.jpg
    Opnieuw geen tijd willen steken in het maken van een malletje en mijn lievelingstool gebruikt: de maataanduiding voor op de bovenfrees. Hier werk ik ook mee voor de rijboringen die ik maak.
    IMG_8131.jpg
    Uitgefreesd... Dit was het voor gisteren, het was al in de hele late uren toen ik klaar was...
    mvg, seb

IMG_8132.jpg
    Het resultaat met de greep erin...
    IMG_8133.jpg
    Vandaag dan de lades gemonteerd en de frontjes. Ze zijn van aan de binnenkant vastgeschroefd met colorschroeven (schroeven voorzien van een kopse boring om een gekleurd kapje in de kop te kunnen duwen)
    IMG_8135.jpg
    Het resultaat van de kasten tot nu toe... Voor de lades voorzien van een greep heb ik de nerf in een andere richting laten lopen, die loopt samen met de ruggen. Aan de onderste lades komen de mdf-frontjes en word de nerf dus onzichtbaar.
    mvg, seb

Ongelooflijk hoeveel uren ik in die kleine kast al zitten heb... Ik dacht op een paar dagen klaar te zijn...
    Vandaag dan ook maar beginnen voorbereiden voor de plaatsing...
    Eerst een foto hoe het nu is (met al een groot deel van de rommel die weg is)
    IMG_8136.jpg
    En als je het meubeltje even van de muur trekt...
    IMG_8138.jpg
    Inderdaad... en wirwar aan kabels! Zoals te zien is op de foto moeten a die stopcontacten ook nog verplaatst worden IN de kast...
    mvg, seb

Het is de bedoeling dat de tv aan de muur komt te hangen en dat er geen stopcontacten of kabels meer zichtbaar zijn. Dus...
    IMG_8139.jpg
    De stopcontacten die naar beneden moeten komen uitgekapt en een gleuf uitgekapt ter voorziening van een koker waarin de kabels kunnen.
    IMG_8141.jpg
    En de koker al vastgezet (indien iemand de foto kan draaien, doe maar) en een deel van de gaten opgevuld zodat ik die morgen volledig kan opvullen en afwerken.
    mvg, seb

Het is dan de bedoeling om een gat te boren in de koker, achter de tv en 1 vanuit de kast tot in de koker zodat de kabels van de tv in de kast kunnen en vice-versa zonder zichtbaar te zijn. In de gaten 2 kabeldoorvoeren en alles zou netjes moeten zijn...
    mvg, seb

Toevallig iemand een idee voor de "spleet" die ik zal creëren tussen mijn paneel-frontje en de "bak" van de lade?
    mvg, seb

Nog wat verder gedaan in het weekend, wel weinig foto's getrokken.
    IMG_8142.jpg
    Beginnen aan het sokkel in multiplex
    IMG_8143.jpg
    De plankjes voor het maken van de sokkel.
    IMG_8146.jpg
    Hier al een foto waarbij de gaten van de elektra al opgestopt zijn, de sokkel gemaakt en reed een French cleat aan de muur bevestigd.
    IMG_8149.jpg
    Dan eindelijk eens alles voor de ledstrip uitgepakt, ik moet namelijk nog een groef infrezen aan de onderkant van de kasten om de profielen te plaatsen die de ledstrip moeten ontvangen.
    IMG_8145.jpg
    Frezen en passen met het profiel. Ik heb een groef gefreesd met een frees van 18mm en 7mm diep. Ik heb nog een weinig ruimte over om wat polymeerlijm aan te brengen in de groef.
    IMG_8147.jpg
    De eerste kast geplaatst.
    IMG_8148.jpg
    Helaas verder enkele stappen zonder foto's...
    IMG_8153.jpg
    Het resultaat, eens gemonteerd van de centrale kast, reeds een gat geboord van de kast tot in de "kabelgoot" en het eerst box-kabeltje erdoor getrokken.
    IMG_8154.jpg
    IMG_8155.jpg
    De kast met het meeste werk: aansluitingen voor de boxen en stopcontacten in de achterwand, uitsparing voor de woofer, uitsparing voor de luchtaanvoer voor de haard en 2 uitsparingen met rooster voor de haard zelf...
    IMG_8150.jpg
    En een overzichtje...
    mvg, seb

Forum Rechten