Ontwerp - uitvoering - gedachtengang tv meubel met eiken blad

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Deze week 's avonds de frontjes nog gelijmd...
IMG_8231.jpg
IMG_8229.jpg
En dit weekend ook nog wat verder kunnen werken. Eerst nog de plinten gemaakt uit wat tegels die ik bijkocht.
IMG_8233.jpg
En die dan ook geplaatst...
IMG_8234.jpg
Vervolgens de frontjes en deurtjes bevestigd om na te gaan of ik geen fouten gemaakt heb (een stap die ik nu ingelast heb na enkele perikelen...)
IMG_8238.jpg
En de frontjes dan ook nog een laag kwastplamuur gegeven (normaal doe ik dit enkel op de kopse kanten, maar deze keer helemaal)
IMG_8244.jpg
Ook de legplanken kregen een update. Het was de bedoeling om een kabeldoorvoer in te boren, maar dit bleek niet zo handig te zijn als er iets moest verwijderd worden, dus een uitsparing gemaakt aan de achterkant zodat de kabels tegen de achterwand van de kast van de ene legplank naar de andere kunnen...
IMG_8242.jpg
Deze dan ook nog voorzien van kantband.

Volgende stap: schuren en primer spuiten...
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Enkele weken bezig geweest met lakken van de deurtjes (lees: niet veel tijd, dus nu eens geschuurd, dan eens een laagje gelakt). Ik heb ze gespoten met Ralston Aqua. De voorkant van de frontjes kreeg een extra laag omdat er door de wind een paar stofjes in het lakwerk kwamen te plakken tijdens het spuiten van de bedoelde afwerklaag. (ik spuit de frontjes buiten onder een afdak)
Ik heb me wel een paar handige latjes gemaakt voor het drogen van de frontjes: een paar stukken multiplex met wat nageltjes in waarop de frontjes konden drogen.
IMG_8250.jpg
De latjes met de nageltjes...
IMG_8249.jpg
De deurtjes die liggen te drogen in de living.
Deze voormiddag heb ik de frontjes definitief kunnen bevestigen...
IMG_8251.jpg
Ik ben supergelukkig met het resultaat!
IMG_8253.jpg
IMG_8254.jpg
En een paar foto's met de ledstrip aan... De sterkte kan ik regelen, alsook het kleur, eventueel kan ik de kleuren op gewenste snelheid in elkaar laten overgaan. Tevreden over die leds!
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Nog eens het verschil:
IMG_8136.jpg
Voor
IMG_8251.jpg
En na...

Op naar het volgende projectje... Toch weer een hoekje van het huis die weer wat netter is!
 

CK3v1N

Actieve deelnemer
25 feb 2014
97
1
Zeer mooi resultaat. Mag je terecht trots op zijn. Hoe heb je de fronts gespoten? Spuitbus of machine?
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Ziet er mooi uit Seb, alleen dat licht.

Bij het maken van de foto's stond het licht bijna op zijn sterkst, natuurlijk is die veel meer gedimd als we die gebruiken en staat die meer op geel licht. Enkel als mijn dochtertje naar een filmpje kijkt staan de lichtjes wel eens op knalblauw of roze. Het is gewoon leuk dat het kan.
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Bij het maken van de foto's stond het licht bijna op zijn sterkst, natuurlijk is die veel meer gedimd als we die gebruiken en staat die meer op geel licht. Enkel als mijn dochtertje naar een filmpje kijkt staan de lichtjes wel eens op knalblauw of roze. Het is gewoon leuk dat het kan.

Dat is helemaal waar Seb, voor die kleine apen is dat wel weer geweldig.

En dat spuiten met bovenbeker moet ik mezelf ook eens in gaan verdiepen, van hoe te mengen welke verf en weer schoonmaken van je materialen e.d.
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Dat is helemaal waar Seb, voor die kleine apen is dat wel weer geweldig.

En dat spuiten met bovenbeker moet ik mezelf ook eens in gaan verdiepen, van hoe te mengen welke verf en weer schoonmaken van je materialen e.d.

Ik heb eerder verven gebruikt die "speciaal" waren om te spuiten, aan deze moest verharder en verdunner toegevoegd worden. Voordeel was dat die ontzettend snel droog waren, maar zelf na 1 week in de garage stonk ons huis nog toen ik een werkstuk in huis plaatste. Ook moest de spuitpistool met verdunner gereinigd worden, een hele troep.
Toen ik een watergedragen verf kocht om iets met een rollertje te schilderen en ik het gewenste resultaat niet behaalde probeerde ik die even te spuiten (aangelengd met wat water) en dit beviel me erg. Sindsdien gebruik ik deze verf telkens ik een werkstukje wil spuiten (Ralston Aqua dus). Alles reinigen met water en nauwelijks geurhinder. Dit werkt wel prettig.
 
P

Pel

Guest
Ik heb hier ook nog zo'n spuit liggen, nog nooit gebruikt die zat bij de compressor die ik heb gekocht, inderdaad met water gedragen verf moet ik dat toch ook eens proberen. Ik zag er ook tegenop om met terpentine of thinner te moeten werken (schoonmaken), dat was voor mij ook een reden omdat ik ze nooit heb gebruikt.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.