Nieuw op het forum: even voorstellen

Gertjan

Nieuw lid
14 nov 2010
2
0
Beste Forumleden,
Vandaag heb ik de stoute schoenen aangetrokken en mij aangemeld op het houtbewerkersforum. Ruime ervaring in het vervaardigen van de meest uiteenlopende dingen van hout (van kasten, via interieurdelen t/m camperinterieurs) heb ik al jaren, maar houtdraaien is redelijk nieuw voor me.
Vorig najaar de eerste cursus gevolgd en gelijk de smaak te pakken gekregen. Vervolgens nog een cursus gedaan en nog ééntje in het verschiet begin 2011.
Maar ondertussen wordt het ook tijd voor een eigen houtdraaibank. Een grote kans dat het een Wivamac DB 1000 wordt, maar ik aarzel nog vanwege de forse uitgave. Als alternatief denk ik aan de Teknatool Nova 1624, maar ben bang dat zwaarder werk hierop niet goed te draaien is. Mocht één van jullie hier nog een goed advies of ervaring (positief of negatief) aan kunnen toevoegen dan zou dat natuurlijk mooi zijn. En mocht iemand zijn Wivamac kwijt willen.........
Ook zou ik het leuk vinden om te horen of er houtdraaiers in de directe omgeving van Zelhem (Achterhoek) waar ik woon aktief zijn. Ondertussen ben ik op de hoogte van het bestaan van Radius en ken inmiddels enkele leden in de omgeving van Borculo, waar ik ook de cursussen volg.
Vriendelijke groet, Gertjan
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Hallo Gertjan.
Van harte welkom op dit forum. Met de leden van Radius bevind je je in goed gezelschap!
Laat eens wat van je zien.
vr.gr. Jan Pranger.
http://www.arstorno.nl
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
he gertjan,

welkom op dit mooie forum. moeilijke keuze hoor zo'n draaibank. denk ook zeker oneway/jet e.d. natuurlijk is de wivamac1000 een erg mooie draaibank maar er zijn zeker alternatieven. wat voor een draaiwerk wil je vooral gaan maken?
 

Gertjan

Nieuw lid
14 nov 2010
2
0
Soms gaan de dingen verrassend anders dan je je voorneemt. Tijdens een houtdraai cursusavond kwam ik een kleine draaibank tegen die nauwelijks gebruikt was. Een Wood Lathe mc 1018, compleet met enige beitels. Ter plekke besloten dat dit een mooie tussenstop is op weg naar het grotere werk. Kan ik in de winter lekker oefenen om meer ervaring te krijgen. Een Wivamac blijft desondanks op het lijstje staan......
Groet, Gertjan
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.