Ingebouwde boekenkast

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Hey, ik ben een tijdje niet op het forum geweest. Mijn antwoord zal te laat komen, maar toch: Mijn hout komt van Verdonckt in Avelgem. Mooie kast trouwens!
 

CK3v1N

Actieve deelnemer
25 feb 2014
97
1
Dag Corné, ja zeker! Alleen het vullen ervan sleept wat aan :)

Ik zou een foto willen posten maar ik slaag er niet in. Het uploaden van het bestand mislukt steeds...
 

CK3v1N

Actieve deelnemer
25 feb 2014
97
1
Eindelijk gelukt.
Het enige wat ik nog moet doen is de knoppen op de lades installeren en de plint op maat zagen.
Het is mijn 1ste project, dus ik heb veel geleerd en ook meer dan genoeg fouten gemaakt.
De kenners/experts zullen dat wel zien, maar ik ben toch zeer fier op mijn resultaat.

fullsizeoutput_3085.jpg
 

Guido76

Actieve deelnemer
23 okt 2018
267
48
Zeewolde
Die ladefronten zijn erg mooi. Hoe heb je die gemaakt?

Kun je de ledverlichting nog dimmen? Hoe heb je deze weggewerkt en kun je het nog wel vervangen?

Zeer mooie kast hoor.
 

CK3v1N

Actieve deelnemer
25 feb 2014
97
1
De ladefronten zijn gemaakt uit MDF, 2 regels en 2 stijlen met een groef gefreesd, en daarin een plaatje van 9 MDF.

De LED kunnen op dit moment niet dimmen, maar kunnen we nog voorzien worden van een dimmer. De kabels zijn weggewerkt via de zijkanten. De transfo is bereikbaar via de plint die ik afneembaar ga laten. Het vervangen van de LED zal wel lukken via de kabelgootjes, al zal het niet gemakkelijk zijn. Maar ik vermoed dat dit nooit nodig zal zijn.
 
M

Milo-vs

Guest
Erg mooi gemaakt! Terecht trots!

Nog een paar kleine details en dat is het helemaal af.

Ik had graag een massief blad gezien, maar kan deze keuze zeker begrijpen.
 

CK3v1N

Actieve deelnemer
25 feb 2014
97
1
Bedankt!

Een massieven blad had ook mijn voorkeur. Uiteindelijk heb ik ook voor MDF gekozen om kosten te besparen.
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Heel mooi geworden! Wat betreft de transfo van je led: zelf heb ik die bij mijn tv meubel bevestigd tegen de rug van de kast ( binnenkant kast) met zelfklevend velcro. Indien ik er eens aan moet hoef ik enkel een lade uit de kast te halen en kan ik er aan. (de transfo kleeft dus tegen de rug, van de kast, in de ruimte tussen de lade en de rug van de kast...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.