Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Festool pscb 400 t verkocht

2 maanden jonge Festool decoupeerzaag te koop.
    Mijn medewerker kan niet wennen aan de machine .
    Dit model is het,maar komt uit een gereedschapzaak hier in de buurt.

http://www.koopjegereedschap.nl/home/de ... _systainer

Volledige garantie etc,nieuwstaat.

Alleen reacties per PB graag.

8-)

Re: Festool pscb 400 te koop

Wat is er anders aan deze machine dan een andere decoupeerzaag?
    Of is het omdat hij misschien anders in de hand ligt doordat er een accu achterop zit?

De machine heeft een soort stroboscoop op het led licht,en hij kan daar niet tegen.
    Ik zal hier niet niet verder over uitweiden ivm privacy van de persoon.

:arrow:

Snel: gewoon de machine open schroeven en draadje naar stroboscoop doorknippen.
    Beter: het door Festool laten doen.

Waarschijnlijk zijn er nog andere redenen voor verkoop?
    - zware accu die balans van de machine verstoort
    - uitlopend zaagblad bij cirkelvormige zaagsnede
    Kijk maar eens op het forum van de Festool Owners Group (http://festoolownersgroup.com/festoo...carvex-issues/)
    Festool Nederland repareert alle Carvex machine uit voorjaar 2010 gratis. Kunnen ze gelijk de stroboscoop uitzetten.

Ik was onlangs bij Festool voor een demo voor een CS70 en daarbij kwam ook "tweedehands" ter sprake. Ik zag de CS70 namelijk regelmatig op marktplaats voorbij komen en daar zie je ze vaak zat "zo goed als nieuw".

De heer die de demo's gaf (ook een lid van dit forum overigens) wist mij toen te vertellen dat Festool garantie geeft aan de koper, en niet op het apparaat.

Dat wil dus zoveel zeggen als dat garantie niet doorverkocht (kan) worden.

Ik vond het een wat vreemd verhaal... het klinkt zo onwaarschijnlijk namelijk, en heb dat toen eens nagezocht op internet (sorry medelid, ik kon het gewoon niet geloven ). Wat kwam ik daar inderdaad tegen, als de fabrikant dit inderdaad uitsluit (bijvoorbeeld in de gebruiksaanwijzing of iets dergelijks) dan gaat garantie inderdaad niet over naar de 2e eigenaar.

Hey... hebben we een Festool "Mol" :shock: ... dat wordt dus geheimtaal praten.... mogen we weten wie de "mol" :shock: is?

Garantie zit op een apparaat en niet op een koper, Festool kan willen uitsluiten wat ze willen, dat gaat niet zomaar volgens de wet....

Scheppie

Athanor
    Guest

Heb ik niet eens een bijdrage gezien van iemand met een Avatar die er wel erg "Festool" uitziet :?:

Fons

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scheppie
    Garantie zit op een apparaat en niet op een koper, Festool kan willen uitsluiten wat ze willen, dat gaat niet zomaar volgens de wet....
    Tja, dat was dus ook mijn idee, en dat is dus niet zo

Microsoft met de xbox is eigenlijk het voorbeeld wat ik als beste voorbeeld kon vinden op de tros radar website. Daar waren aardig wat mensen met een tweedehands apparaat die dus geen garantie kregen ondanks dat de termijn nog niet verlopen was. (de helpdesk wist dit omdat net als bij Festool, de apparaten daar ook geregistreerd werden en het dus duidelijk was dat er een nieuwe eigenaar was) Zo lees je daar ook "naar de mening van de consumentenbond gaat garantie over op de nieuwe koper".... daarbij bedenk ik altijd onmiddellijk.... als het wettelijk zo is, waarom staat dat er dan niet....

En al zou het wel zo zijn, dat je dus in je recht staat.... als Festool dit standpunt inneemt, ga je dan voor een reparatie aan een apparaat van een paar honderd euro naar de rechter ? Zelfs een rechtsbijstand verzekering gaat er geen werk van maken voor je omdat het bedrag bij de meeste Festool apparaten, hoe duur ze ook zijn, nog steeds te laag is.

Recht hebben en krijgen zijn inderdaaad 2... als het de spuigaten uitloopt kun je altijd Youp van het Hek inschakelen tegenwoordig... misschien is zijn zoontje ook wel een festoolie

Forum Rechten