Wie komen er naar de Open Dag Hout

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.036
1.667
Terkaple
www.woodworking.nl
De bedrijven die er vorig jaar stonden, komen dit jaar graag weer! Daar ga ik nog wel wat over schrijven, maar we willen ook graag meer forummers hebben die hun mooie spullen en vaardigheid willen laten zien! Houtdraaiers hebben we al veel van, wat logisch is als de voorzitter van Radius, O'Peaty Pieter Hermans, ook in het bestuur van ODH zit!
We willen ook graag wat meer meubelmakers, gereedschapsmakers etc. En beeldhouwers en houtsnijders! En er komt dit jaar extra aandacht voor makers van muziekinstrumenten en we hebben al een paar prachtige gitaren op het forum voorbij zien komen! Van harte welkom, je hebt gegarandeerd een hele leuke dag! Er komt ook een vioolbouwer en een instrumentmaker die draagbare cello's maakt.

Modelbouwers, poppenhuizen, speelgoed, kom maar op! En ook de moderne houtbewerker met CNC, laser, 3D printer, gaan vast veel publiek trekken, want de meeste van ons hebben nog niet een computergestuurde machine thuis staan, maar zijn wel erg nieuwsgierig hoe het allemaal werkt!

Ronald Kanne is nog aan het nadenken om dit jaar weer een aantal draaibanken mee te nemen, zodat de bezoeker zelf eens kan ervaren hoe dat houtdraaier nou gaat. Was afgelopen jaar het meest bezochte deel van de ODH!
Maar in navolging komt er een bedrijf waar je een workshop vergulden kunt gaan doen en je ook allerlei informatie over verf etc kunt krijgen.

jaap
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.277
145
Enkhuizen
Ho ho, niet te snel afhaken. We hebben mensen zoals jij nodig.
We krijgen elk jaar ook 3 Vlamingen voor het houtdraaien. Misschien iets samen regelen met Didier Sirjacobs van het forum? Gezamelijk in een busje oid?
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.277
145
Enkhuizen
Wil best xcarve mailen voor een machine��

Ik denk dat het niet de bedoeling is om een commerciële partij op de ODH te hebben staan. Dat hebben we 2 jaar gelden al gehad en er was 0 belangstelling voor te meer daar er geen demo gegeven werd en de apparatuur behoorlijk aan de prijs was. In een gesprek met de betreffende meneer bleek dat hij alle zelfbouwprojecten verfoeide en dat zijn machines pas de benodigde nauwkeurigheid bezaten.

Voor de ODH is het juist leuk om te laten zien dat er betaalbare oplossingen zijn met in de handel verkrijgbare componenten. Als er dan ook nog demo's bij gegeven kunnen worden staat dat garant voor belangstelling van het publiek. Bewegende machinerie werkt overigens als een magneet.
Stekkestim, Maja158 en John Lamers zijn inmiddels bekenden hier met hun CNC-kunsten. Hopelijk zullen er een of twee van hen (of zelfs anderen) de uitdaging aannemen om naar de ODH te komen.

Ik ben heel blij dat dit forum ook een platform biedt voor deze zelfbouwers. Ik ben het ook van plan geweest om een cnc-machine te bouwen en op het forum www.CNCzone.nl terechtgekomen. Tjonge, tjonge wat wordt je daar afgezeken als nieuweling. Dan is dit mooie forum van ons een hele verademing.

Wie van jullie neemt de uitdaging aan?
 
Laatst bewerkt:

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Als bezoeker ben ik er zeker weer bij :) nu al weer zin in.

Er staat bij mij nog in de planning om een passieve luidspreker te maken maar eens kijken als dat voor die tijd lukt :)

Vorig jaar ook bij ODH staan praten bij die man met die CNC machine zou zomaar iemand van CNCzone kunnen zijn :confused: zelfbouw is niet wat goedkoop is niet wat Chinees is helemaal rommel, iets anders kwam er niet uit alleen dat zijn machine DE cnc machine zou zijn.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Ik denk dat het niet de bedoeling is om een commerciële partij op de ODH te hebben staan. Dat hebben we 2 jaar gelden al gehad en er was 0 belangstelling voor te meer daar er geen demo gegeven werd en de apparatuur behoorlijk aan de prijs was. In een gesprek met de betreffende meneer bleek dat hij alle zelfbouwprojecten verfoeide en dat zijn machines pas de benodigde nauwkeurigheid bezaten.

Voor de ODH is het juist leuk om te laten zien dat er betaalbare oplossingen zijn met in de handel verkrijgbare componenten. Als er dan ook nog demo's bij gegeven kunnen worden staat dat garant voor belangstelling van het publiek. Bewegende machinerie werkt overigens als een magneet.
Stekkestim, Maja158 en John Lamers zijn inmiddels bekenden hier met hun CNC-kunsten. Hopelijk zullen er een of twee van hen (of zelfs anderen) de uitdaging aannemen om naar de ODH te komen.

Ik ben heel blij dat dit forum ook een platform biedt voor deze zelfbouwers. Ik ben het ook van plan geweest om een cnc-machine te bouwen en op het forum www.CNCzone.nl terechtgekomen. Tjonge, tjonge wat wordt je daar afgezeken als nieuweling. Dan is dit mooie forum van ons een hele verademing.

Wie van jullie neemt de uitdaging aan?

Denk dat als een formlid hem demonstreert dat het heel anders overkomt dan een bedrijf. De xcarve is naar mijn idee wat gebruiksvriendelijker kwa progamma, laat hem gewoon wat frezen voor de bezoekers zelf.

Er staan zat commerciële partijen en natuurlijk zijn hun producten altijd beter dan die van een ander bedrijf dat zou je niet tegen kunnen houden.
 

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Stekkestim, Maja158 en John Lamers zijn inmiddels bekenden hier met hun CNC-kunsten. Hopelijk zullen er een of twee van hen (of zelfs anderen) de uitdaging aannemen om naar de ODH te komen.

Dag Pieter, waarschijnlijk kom ik zelf wel naar de open dag, maar zonder cnc. Dit vanwege het gewicht van de machine.
Maar mocht iemand interesse hebben om een keer te komen kijken, geen probleem.

Groet,
Jan
 

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.032
2
shinglemaker.wordpress.com
Hallo,
Ik vind het heel moeilijk informatie te vinden over de OpendagHout. Kan iemand een link overladen/plaatsen of liefst graag een PB aan mij sturen met alle gegevens van OpendagHout 2017 in Zutphen?

Groeten,

E.dB
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.159
348
Etten-Leur
Hoi,

ik zal er zijn met de vrolijke narrenkop (apart bericht elders gezet) en met onderhanden werk, ws neem ik ook mijn Woodpecker mee van Gelmatools. En een blokje hout om te demonstreren.


HG Hans
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Zal er dit jaar ook zijn, In samenwerking met Gereedschappro zal ik de UJK parf guide demonstreren bij hun in de stand.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.