advies tafelmodel lintzaag.

lhoornweg

Actieve deelnemer
14 aug 2014
468
7
beste medeforummers,

Gezien hier een oneindige bron van informatie zit en helaas niet alles is door te lezen stel ik mijn vraag hier.

Omdat er op korte termijn een aantal kleine projecten staan te gebeuren waar nogal wat zaagwerk in zit (beeldjes),
ben ik mij gaan oriënteren op een lintzaag.

Nu heb ik een zeer beperkte ruimte en een vrij beperkt budget dus een XL model is echt geen optie.
de bedoeling is kleine beeldjes voorzagen en zo af en toe een balkje verzagen tot fineer.
budget, tot maximaal E400.

einhell en dergelijken vallen af, ik kan me niet voorstellen dat voor deze bedragen fatsoenlijke kwaliteit te verkrijgen is.

nu kwam ik o.a. de:
Proxxon Micromot MBS 240/E 27 172;
JET JWBS9 Lintzaagmachine 230V;
Metabo BAS 261 Precision Lintzaag 400W;
Record BS250;

de Metabo is veruit de duurste en en het meeste vermogen, de Record de grootste zaagcapaciteit van 120mm.

zijn er nog andere lintzagen die ik mee kan nemen in mijn overweging? heeft iemand ervaring met één van bovenstaande genoemde machines?

alvast bedankt voor jullie reacties!!!

Edit: Record toegevoegd
 
Laatst bewerkt:

Jeevanbee

Actieve deelnemer
11 mei 2013
231
0
Doetinchem
Moet het persé een nieuwe lintzaag zijn? Een Inca Euro 260 is een prima tweede (of meerdere)hands lintzaag welke ook nog eens een grotere zaagcapaciteit heeft (155mm).
 

lhoornweg

Actieve deelnemer
14 aug 2014
468
7
Het moet niet per se een nieuwe te zijn, al ben ik wel huiverig voor tweedehands elektrisch gereedschap ivm eerdere ervaringen.
een Inca Ero 260 kan ik zo niet vinden op MP, weet iemand toevallig 1 te koop?

@Willen1958, dank voor de tip, helaas heb ik geen auto en woon ik nogal uit de richting....
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.134
969
Voor een Inca Euro 260 kun je het beste contact opnemen met forumlid O'Peatey. Die knapt ze op en verkoopt ze dan. Enkele weken geleden heb ik er 1 van hem gekocht. Link naar zijn profiel: klik. Link naar een Inca die hij heeft verkocht: klik.

Je zou Atmoz ook nog kunnen contacteren. Volgens mij heeft hij een een Metabo Bas 260 over, nu hij een Hammer lintzaag heeft. Die staat in Zuid Limburg.

Mijn vader heeft een Metabo Bas 260 en is daar niet zo heel tevreden over. Met name het vermogen (350W) is wat laag. De BAS 261 is dan al wat beter (420W), maar hij heeft stiekem op mijn Inca gezaagd en vond die veel beter. De geleiding van het lint, de wielen en het hogere vermogen (550W) zorgen dat deze beter en soepeler loopt. Kijk ook naar de zaaghoogte. De zaaghoogte van 103 mm van de Metabo BAS is weinig, de Inca haalt 155 mm.
 
Laatst bewerkt:

Werner675

Actieve deelnemer
29 mei 2015
33
0
Bobeldijk
Ook ik heb de Inca 260 gekocht bij O'peatey, werkt fijn zeker met een nieuwzaagblad van tufsaws.

Mocht je in de buurt wonen mag je hem altijd komen uitproberen
 

lhoornweg

Actieve deelnemer
14 aug 2014
468
7
dank voor de Tips! ik met O'Peatey direct een PB gestuurd, hopelijk heeft hij wat moois staan!
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
De laatste is zojuist opgehaald door forumlid FLUO, helemaal vanuit Koekelaere (3 1/2 u rijden!). Sommigen hebben er heel wat voor over om een gereviseerde Inca te bemachtigen.
Ik zal je op de wachtlijst zetten en zodra je aan de beurt bent en ik heb eea krijg je wel bericht van me. Ivm vakanties kan dat wel een tijdje duren.
 

Jeevanbee

Actieve deelnemer
11 mei 2013
231
0
Doetinchem
Die van mij komt ook bij O'Peaty vandaan, helaas door omstandigheden in die paar jaar nog niet heel veel dienst gedaan :eek:
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Mannen, dank voor alle complimenten. Ik krijg er gewoon een warm gevoel van ......
En jullie hebben allemaal van mij gehoord voordat jullie de zaag definitief kochten: "wees gewaarschuwd, als je eenmaal een lintzaag hebt kan je nooit meer zonder".
 
D

Dulcimer

Guest
Ik heb een Scheppach bassato; ik zou die niemand aanraden; ondanks de goede naam die Scheppach heeft is het volgens mij Chinese import met een Scheppach sticker er op.
Groet,
Frans
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.