nieuw zaagblad

HBhout

Actieve deelnemer
17 aug 2015
268
0
capelle
Ha,

Mijn zaagblad is zo bod als ik het weet niet wat. Vorige week zaagde hij nog wel redelijk (dennehout), maar toen ik net wou gaan zagen stond de garage helemaal blank na 10 cm zagen (eikenhout). oftewel, scherp is het zaagblad niet meer;)

Nu vraag ik mij af of het handiger is om het blad te laten slijpen (het blad mist een tand) bij een slijper of een nieuw blad te kopen?
en als ik een nieuw blad moet weet iemand iets dat een goede kwaliteit/prijs verhouding is. De maten van het blad is 190mm, asgat: 20mm, dikte spauwmes: 2mm.
Het is puur voor de hobby bestemd, dus leg het liefst niet een al te groot bedrag er voor neer.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.687
2.567
Gaanderen
Een goede slijpdienst is ook tandarts. Hij kan een tand prima vervangen. Echter de prijs van de eco tools bladen is laag. Zelf afwegen.
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Als de zaag te warm is geweest, de garage stond blank?, is het einde oefening.
Zitten er blauwe hitte cirkels in de zaag en is deze nog vlak?
 

Zky

Actieve deelnemer
8 feb 2016
327
33
Vorden
www.LuxeHout.nl
Heb je er na dat dennenhout niet gewoon een flinke lading hars op zitten? Dat kan de rookontwikkeling ook wel verklaren.

Ik heb een tijd lang de bladen van ecotools gebruikt. Voor de prijs een goede koop maar de standtijd is minder. Nu heb ik er een tijdje een Freud blad opzitten en dat is toch wel net even een tandje beter ;)
 
Laatst bewerkt:

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.536
254
Heb je er na dat dennenhout niet gewoon een flinke lading hars op zitten? Dat kan de rookontwikkeling ook wel verklaren.

Ik heb een tijd lang de bladen van ecotools gebruikt. Voor de prijs een goede koop maar de standtijd is minder. Nu heb ik er een tijdje een Freud blad opzitten en dat is toch wel net even een tandje beter ;)

Weet je toevallig nog de prijzen van beide bladen?
 

HBhout

Actieve deelnemer
17 aug 2015
268
0
capelle
Dan gaan we maar een nieuw zaagblad bestellen, wat ik eigenlijk al wel dacht.;)

ik blijf t stiekem toch proberen ;) maar heeft het nog nut om zelf met een wetsteentje aan te prutsen?
 

detopo2011

Actieve deelnemer
28 mrt 2013
109
17
Freud zaagbladen zijn prima. Eén vd grootste producenten van de wereld. Zaagt prima. Dat geldt ook voor stehle, gebruik ik op festool ts55.
Misschien overbodig om te vermelden maar schulpen met een afkortblad levert ook veel rook op en een koekoek in het zaagblad ( of je moet van blauw houden:cool:)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.