Kantelen van kastje

Kevin111

Nieuw lid
22 nov 2016
9
0
Hoi,

Ik heb momenteel een nachtkastje gemaakt met een lade. Het probleem is.. als ik de lade open, valt het nachtkastje naar voor.
zijn hier bepaalde "geleiders" of systemen voor die dit naar voor vallen tegengaan? het verzwaren van het kastje is mogelijk maar zie ik niet als een nuttige oplossing.

Hebben jullie enige ideeën?
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Wat Tijl zegt.
De verhouding in gewicht is zodanig tussen lade en totaalgewicht, dat als je de lade opentrekt het gezamelijke zwaartepunt zich verplaatst buiten het ondeersteunde vlak. De enige methode is om gewicht toe te voegen zodanig dat het relatieve gewicht van de lade klein genoeg is om het gezamelijk zwaartepunt binnen de poten te houden.
 

Kevin111

Nieuw lid
22 nov 2016
9
0
leek me inderdaad ook de enigste oplossing, zou wel tof zijn mocht er een systeem bestaan dat als je de lade uittrekt er een extra steun onder de laden uitkomt die als je de lade terug sluit ook weer verdwijnt.. maarja dan zal het voorlopig via het gewicht moeten :) toch bedankt voor de snelle reacties!
 

KrisG

Actieve deelnemer
3 jan 2017
350
44
Vlaams-Brabant, BE
Kevin, bedoel je dan zoiets als de draagberrie van een ambulance ? lijkt me erg onhandig, toch ?
Haakje aan de muur of gewicht in het kastje zijn de twee simpelste oplossingen, denk ik
Kris
 
P

Pel

Guest
Aan de achterkant een klein blokje french cleat systeem, dan kun je het kastje wel naar links en rechts omschuiven maar niet naar voren.

Groet Pel.
 

Kevin111

Nieuw lid
22 nov 2016
9
0
inderdaad Kris, het is onhandig voor 1 kastje maar lijkt me wel iets voor een firma die regelmatig kastjes maken.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Gewoon twee schroeven met pluggen door je achterwand en aan de muur vastzetten.
Eventueel een carosseriering tussen de schroef en de achterwand.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.