Mijn boscafé

Roel22

Post veel
27 feb 2017
914
318
Ik ben verleden jaar maart begonnen met mijn boscafé (mancave zegt mijn lief, das de kift zeg maar..) en in december was het klaar voor gebruik.
Alleen de schoorsteen moet nog, maar het kacheltje snort ook wel zonder.
Een paar plaatjes om e.e.a. zichtbaar te maken.
DSCF0438.jpg

DSCF0974.jpg

DSCF1044.jpg

DSCF1096.jpg

DSCF1148.jpg

DSCF1173.jpg

DSCF1188.jpg

DSCF1263.jpg

DSCF1298.jpg

DSCF1782.jpg

DSCF1792.jpg

DSCF1956.jpg

En toen was het december... en klaar... zonder de schoorsteen dus, maar dat was me te riskant in de winter... :)
 

Leroowj

Actieve deelnemer
1 apr 2016
392
0
Supervet! Dit vind ik nou een echte mancave :D Maar is de betegelde vloer nou niet koud?
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
914
318
Ik was eerst van plan om er een houten vloer in te leggen, maar bedacht later dat we al jaren in de werkplaats zitten bij de houtkachel en nog nooit koude voeten hebben gehad.
Dus dan maar tegels en nog geen spijt van gehad. Het geheel staat niet in Zweden maar in oost Groningen. De grote kapstok boven de kachel komt echter wel uit Zweden, Vitsand.
Vergaderen zal hier ook prima kunnen, al is het dan wellicht beter om de single malts even achter slot en grendel te zetten...:eek:
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
914
318
@O Peaty, locatie Enkhuizen. Hier in Groningen hebben wij altijd het idee dat mensen uit het westen de afstand naar hier schier ónoverbrugbaar vinden. Alsof je naar Siberië gaat...:D
En das ver voor een vergadering....
 

knarfb

Actieve deelnemer
20 nov 2015
76
30
friesland
Ik zie dat het eerste stukje kachelpijp niet geïsoleerd is, ben je niet bang dat dit stuk zo heet wordt dat het hout er achter te heet wordt

gr

Frank
 

janwillem

Actieve deelnemer
14 sep 2015
528
48
Groningen
Leuk! En nog in de buurt ook, kan ik me nauwelijks voorstellen vanuit Groningen stad, wel lekker als je meer ruimte hebt dan een balkon!
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
@O Peaty, locatie Enkhuizen. Hier in Groningen hebben wij altijd het idee dat mensen uit het westen de afstand naar hier schier ónoverbrugbaar vinden. Alsof je naar Siberië gaat...:D
En das ver voor een vergadering....
Toevallig willen we nog binnenkort richting Oost-Groningen met de caravan, maar die kunnen we wel thuis laten met zo'n onderkomen.
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Gewoon de max! Ik wou dat ik ook een eigen bosje had waar ik een mancave kon bouwen... Als ik hier thuis in ons klein tuintje zoiets moest bouwen, tja... dan heb ik geen gazon meer!
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
914
318
Ik lees nu pas de opmerking over de "boede"...:( sorry...
Maar in het Gronings is het boudel.
Maar boede is natuurlijk een goed woord voor een huisje, en wat binnen staat is de "in"boedel...:)
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
914
318
Ik bezoek de site dagelijks Pel, ben alleen niet zo'n held in het posten.
Deze post is er dan ook wurgend moeilijk uit mijn vingers gekomen... voorwaar een zware missie! :)
 
P

Pel

Guest
Maar Roel wat vertel je me nou, we bijten immers niet, en we kijken ook niet op een taalfout meer of minder, gewoon houtwormen onder elkaar.;)

Groet Pel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.