Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 28

Onderwerp: tafel circle zaag.

tafel circle zaag.

De maand december komt er aan en de 13 e maand ook .
    Dus overweeg ik de aanschaf van een tafelcircle zaag maar welke ?

Had eerst het idee maar is te gaan kijken naar de Bosch GTS10 maar dan lees ik hier van de problemen en de service die niet zo best is (zucht) maar welke dan ????????

Wat wil ik een goed circlezaagje in de eerste instantie voor het maken van kistjes en dan als het een beetje lukt kleine meubeltjes .

Stel dat ik tot ongeveer 1400 eurries kan gaan waar denken jullie aan bijv aan de kleine scheppach TS 2010 of de wat grotere Scheppach 2500 ci of .........

Hoe is eigenlijk de kwaliteit van Jet machines in het algemeen of de JTS 600 tafelcirclezaag ziet er beestachtig uit .

Wordt er helemaal geschift :roll: van HELP !

Overigens ik ben Rene (51 jr) woon in amsterdam en ben momenteel bezich met de cursus voor amateurs meubelmaken 1 bij de HMC (10 avonden ) te amsterdam .

Re: tafel circle zaag.

He een plaatsgenoot
    En net als ik ook bezig met de cursus meubelmaken. Ik heb morgen mijn laatste les

Voor het budget dat jij heb, kun je volgens mij best wel een hele goede zaag kopen.
    Festool valt volgens mij ook binnen dat budget.

Ronald

Die Bosch schijnt wel een goede machine te zijn hoor.
    Vooral als je hem hobbymatig gaat gebruiken zou ik me niet zoveel zorgen maken over de kwaliteit. Blauwe Bosch is in het algemeen zeer betrouwbaar en goed. De uitzonderingen vind je op internet.
    Festool lijkt me zwaar overkill, en ik heb op dit forum begrepen dat Festool een soort drugs is. Voor je het weet heb je de schuur vol staan
    gandel

Wees verstandig.
    Koop liever een tafelzaag van Metabo of makita dan die van bosch.

Heb zoveel dingen gehad met bosch dat ik nooit meer een bosch koop.
    Ook via mijn werk.
    Heb ook de gts 10 dit is de profesionele versie.
    Maar valt bar tegen.
    Voornamelijk precisie.

Op dit punt kun je net zo goed de pts 10 nemen.

En de reactie op Bosch is niet overdreven.
    Gezien de prijs die je voor dit merk betaald valt de kwaliteit en de service zeer tegen.

Er zijn nog een paar punten die tegenvallen van de GTS 10.

De graden instelling
    afkort geleider
    stofazuiging (stof voor de machine en op het blad ondanks goede afzuiging)
    kracht van de motor( heeft al moeite met 18 mm mdf)

Ik zit al te kijken naar een opvolger van de zaag.

Ik ben zelf ook op zoek en zag ook de Jet JTS-600. Ziet er inderdaad wel goed uit.
    Het enige wat mij wel tegenvalt is de maximale zaaghoogte.

Een tijdje geleden stond er in het tijdschrift Popular Woodworking een test van compacte zaagmachines. De Bosch GTS-10 kwam als winnaar uit de bus, voor een vergelijkbare Makita en een JET (en nog wat merken die hier volgens mij niet leverbaar zijn).
    Zo uit mijn hoofd werd alleen de geluidsproduktie als een minpunt aangedragen.
    Daar doelde ik op met de opmerking dat het wel een goede zaagmachine schijnt te zijn.
    Ik heb geen ervaring met het apparaat.
    gandel

Ik heb een Kitty, gekocht in Engeland en inclusief verzendkosten ongeveer 850 euro. Op zich een aardig machientje maar voor echt precies werk toch net niet. De motor is wat mij betreft sterk genoeg, maar wel op het randje. Hij is wel redelijk stil. De roltafel had ik er ook bij gekocht, maar die ligt al een tijdje in de hoek, was niet netjes te krijgen. Elke keer als hij goed stond was dat na een paar keer zagen weer verlopen. Afkorten doe ik nu met een zelfgebouwde zaagslee (of met de hand).

@seek,
    Op welke punten verloopt de roltafel?
    Ik gebruik zelf ook deze kity, incl. de roltafel en heb hier geen last van. Alle verstelmogelijkheden zijn goed vast te zetten, bovendien zit er een vast eik-punt op als referentie.

gandel

Tafel niet parallel aan de zaagtafel. Ene keer zaagt hij wel zuiver haaks, dan weer niet. Ik heb het even opgegeven. Misschien als je veel met plaatmateriaal werkt dat het wel handig is.

Al dit soort mobiele zaagtafels halen natuurlijk nooit de nauwkeurigheid van een echte kabinetzaag. Maar daar moet je dan wel de ruimte voor hebben. Zelf los ik de matige precisie op door alles met de hand verder af te werken.

Forum Rechten