Radius videoproject

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Pieter,
Prachtige, duidelijke en technisch perfect getoonde oefeningen. Met name ook de rustige voice over.
Wie dit beheerst kan zich richten op de te draaien vorm.
Een aanwinst voor de Nederlandse markt.
Msg. Jan Pranger.
 
P

Pel

Guest
Leerzame en zeer duidelijke film met Ronald, Pieter wat ik mij als leek op het gebied van houtdraaien ook afvraag is, de vele manieren van inspannen van een werkstuk en de verschillende chucks, opspanplaten, en meeneemcenters de er zijn? Om eerlijk te zijn zie ik door de bomen het bos niet meer, wat zijn de accessoires die je als basis moet hebben om te kunnen draaien? Trouwens ik heb een draaibank op het oog die voor mij vanuit de rolstoel waarschijnlijk geschikt zou zijn, maar ik moet er nog enkele nachtjes over slapen. Daar komt bij dat ik dan ook een cursus wil gaan doen het liefst niet al te ver van huis.

Groet Pel.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.277
145
Enkhuizen
Sorry Ger, even een foutje op de camping. Eerst verzopen en daarna zonnesteek.
Ik zal het zsm corrigeren.

Wat volgt is oa afsteekbeitel, platte beitel, opspantechnieken en handvat draaien.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Ik ben helemaal geen houtdraaier maar vind deze instructie filmpjes geweldig om te zien en te volgen.:D
En niet te vergeten een mooi en duidelijk stemgeluid van Ronald Kanne.

Mvg, :).
 

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
Heel erg knap. Ik keek tot nu toe vooral engelstalige kanalen zoals mike waldt, carl jacobson, frank howarth en de rebel turner. Vaak weet ik de nederlandse term niet eens van bepaalde beitels, technieken of materiaal.
Die rebel turner is trouwens en goed voorbeeld van iemand die in mijn ogen veel risico neemt met opspanningstechnieken ed. Maar zijn resultaat is vaak fantastisch.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.