kistjes maken

Arthurdeboer

Actieve deelnemer
14 apr 2016
283
0
Doetinchem
Het is een tijd geleden (zo ongeveer 1 jaar) maar eindelijk is het zo ver...
Ik heb de Leigh D4R pro dovetail jig van stal gehaald en ben eens begonnen met kistjes maken.
In dit geval hadden we nog altijd sleutels etc in een plastic bak liggen in de vensterbank en dus aanleiding om dat eens anders te doen.

Dit is er van gekomen:

IMG_20170418_222408612.jpg

Er is 1 probleempje geweest. Ik had linde hout en peren gekocht bij de AF in Arnhem en toen ik wilde beginnen bleek het hout lang niet zo goed vlak en recht als ze zeggen.. ik heb dus alles nog eens met de hand moeten vlakken voordat ik echt aan de slag kon.
 
P

Pel

Guest
Ja Arthur, ik had hetzelfde probleem ik had geschaafd hout gekocht voor een kinderkeukentje, gecontroleerd of het vlak en haaks was en dat viel alleszins mee. Maar niet alles gecontroleerd, daar kwam ik achter toen ik de gaten voor pen en gat gemaakt had. De schade viel nog wel mee maar dan sta je wel even te vloeken, en een goede les voor een volgende keer, alles controleren!

Groet Pel.
 

Arthurdeboer

Actieve deelnemer
14 apr 2016
283
0
Doetinchem
ja, niet alleen alles controleren, dan kan ik beter ruw hout kopen en zelf gaan zagen en vlakken, dat scheelt veel geld.
De tijd voor het vlakken ben je hoe dan ook toch al kwijt...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.