Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 22
    oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Sjiek de friemel, dat zal zeker fijn werken.
    Met vriendelijke groet,
    Joris

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Navigator Bekijk Berichten
    Ik ben ook rond aan het kijken voor dezelfde aanvoermachine. Kun je iets meer vertellen over de opklaptafel? De versie die jij er op hebt zitten vind ik niet terug op de felder webshop.
    Enkel een hele bulky versie die volgens mij nog bijna boven de tafel uitsteekt wanneer weggeklapt.
    Dat had ik ook al (vooraf) uitgevonden....Dus door verder te zoeken, vond ik uiteindelijk wel de juiste onderdelen, helaas dacht de importeur toch dat ik de "grotere" Felder aanbouwset nodig had.
    Die paste dus niet, en is omgeruild, zie de mail daaarover, hieronder:
    Beste Guido,

Aan de hand van onze showroom C3-31 hebben we geconcludeerd dat de omklap inrichting 501-127 vanwege het
    deurtje voor toerental freesas niet gemonteerd kan worden.

Dit betekend dat de 503-127 (zoals door jou zelf al geselecteerd destijds…..) benodigd is. Bijgevoegd tref je de montage
    tekening van deze versie alvast aan. Deze komt inclusief montage beugel voor een smalle tafelverlenging, de originele
    “3-hoekige versie” dient gedemonteerd te worden. Deze laatste kan ook gebruikt worden aan de formaatzaagtafel.
    ----
    Dus de 503-127 is de juiste set!

Hoop dat dit je helpt, mhg, Guido

Dag Stekkestim,

Het bevalt me tot nu toe goed, maar ik heb geen enkel vergelijk - ik weet niet of en hoeveel fijner grote rollen in de praktijk zijn.
    Ik heb er een traploze toerental regeling op gemaakt, en dat werkt voor mijn toepassingen met frezen (en ook met zagen - had ik niet verwacht) erg fijn: herhaalbare resultaten, en meters achter elkaar door.
    Mhg, Guido

Guido, hoe heb je dat gedaan een traploze- toerental regeling maken, voor mij staat in de bestelling een Hammer B3 dus zaag en frees combinatie, een aanvoer apparaat staat nog op mijn verlanglijstje vroeger regelmatig ermee gewerkt de constante druk en snelheid vond ik zeer prettig.

Waar heb je die freesaanslag (met flexibele instelling voor het dichten van het gat waar het freesgereedschap zit) gekocht?

Ik heb wel gekeken naar AIGNER beveiliging maar die past niet op HAMMER C31

Groet

Carel

Volgens mij is dat de standaard Hammer freesaanslag. Als je de twee 'aanslaglatten' van het lichaam afschuift, kan je ze omdraaien en hebben ze die 'inkeping'. Hierin kan je dan die latjes steken (als je ze bijkoopt, uiteraard :-)).

Nee, dat is niet zo. De standaard aanslagen van Hammer zijn vlak aan de achterkant.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bomeo Bekijk Berichten
    Nee, dat is niet zo. De standaard aanslagen van Hammer zijn vlak aan de achterkant.
    Dat is een universele geleiding, past op meerdere merken machines. Ben ze ook al op diverse machines tegen gekomen
    Het is een budgetvriendelijkere "look -a-like" van Aigner. Werkt ongeveer hetzelfde als de"echte" maar is beduidend lichter van uitvoering.

Hier nog zo eentje, deze word verdeelt door Loewestein machines.

20171212-112308.jpg

Mag ik vragen waar deze universele freesaanslag geleiding te verkrijgen zijn?

Forum Rechten