TIP: automatiche stoffer en blik (briljant)

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik kwam dit in een video tegen, briljant als je het mij vraagt
Wat mij betreft was dit zeker de moeite waard om te delen

Het begint ergens op 13:45
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
De eerste keer dat ik dat zag was toch van ons aller Benchworks hoor :)

(bij hem zit er overigens geen randje aan waar alles achter blijft haperen)

Goede vangst hoor, dit filmpje, daar niet van.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Ik leg gewoon de afzuigslang op de grond en veeg het op te zuigen afval er gewoon naar toe.
Werkt ook.:p
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.059
2.585
Mijn eerste reactie was koop een echte bezem. Het onderste randje heb je niet nodig en het gat kan veel groter zijn. En als je veel van die snijplanken maakt en je hebt zoveel ruimte als die man, dan maak je als eerste een opsluitbank. Nu staat hij met zijn 50 kg aan lijmtangen zijn rug te mollen.
 

Bert2

Actieve deelnemer
13 jan 2014
481
1
Holten
Zo'n afzuiggeval heb ik in de keuken zitten ((centrale stofzuiger in huis)

denk niet dat mijn vrouw het goed vind als ik er een bult zaagsel voor gooi :rolleyes:
 

WR1944

Oud hout
Mijn eerste reactie was koop een echte bezem. ......

Dat type bezem is wel de standaard bezem in Amerika. Toen ik voor het eerst in Amerika kwam kende ik dat type bezem alleen uit de Donald Duck. ;)
https://en.wikipedia.org/wiki/Broom

Je moet er even aan wennen maar het werkt weldegelijk.
Maar voor m'n werkplaats heb ik een stoere "push broom."
http://www.sears.com/craftsman-24-in-dual-fill-push-broom/p-07183785000P

Maar het idee van de Sloveen is op zichzelf wel handig, bijna net zo handig als de harenverzamelbak in de vloer bij sommige kapperszaken. Deksel omhoog en je veegt al het haar er direct in.
 

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
666
1
Stad Groningen
Het kan wel handig zijn. Wij hadden dit op school ook. Maar er zijn wel degelijk een paar moeilijkheden bij gebruik. bv de zuigkracht en je geduld. Grote hopen zaagsel opruimen duren erg lang om op te zuigen. en stukjes hout blokkeren de opening. een trekker( voor dweil) en een sneeuwschep is misschien makkelijker.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.621
1.140
Fryslân
Ik gebruik het hier ook. Ik heb zelf zoiets gemaakt en aangesloten op een buizensysteem die naar verschillende machines gaat. Afzuiger zelf staat op zolder.
Aan zuigkracht geen gebrek en grote hopen zaagsel zijn binnen notime verdwenen. Wel zoek ik de grotere stukken hout er tussen uit.

20170417_000457.jpg

20170417_000441.jpg

Sorry voor de gedraaide fotos
 
Het kan wel handig zijn. Wij hadden dit op school ook. Maar er zijn wel degelijk een paar moeilijkheden bij gebruik. bv de zuigkracht en je geduld. Grote hopen zaagsel opruimen duren erg lang om op te zuigen. en stukjes hout blokkeren de opening. een trekker( voor dweil) en een sneeuwschep is misschien makkelijker.
Een stukje kippengaas ervoor maken.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.108
239
Goeree-Overflakkee
Die prijs had ik niet eens gezien. Ik bedoelde de link vooral om aan te geven dat dit een bestaand product is. En ik wilde zelf even weten hoe het heet :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.