Project Y

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.838
891
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Mooi. Maar wat ik even heb gemist in het verhaal (wellicht overheen gelezen), is of dit een eenmalig project was of dat er een achterliggende 'noodzaak' was om meerdere emmers te gaan maken. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je al die moeite doet en hulpstukken maakt om maar 1 emmer te maken ;-)
 

tuoh

Oud hout
Zoals ik in het begin van dit topic al aangaf, dit zijn pas de eerste stappen door kuipersland, we moeten eerst leren stappen alvorens we gaan hardlopen hé:p
Het uiteindelijke doel word een eiken (water)vat met bolling, maar om feeling te krijgen met het vak zijn emmers geen slechte start. Er gaan er dus nog volgen, daardoor komt het model volledig op punt te staan. Mijn eerste emmer is geen onaardige poging geweest, en qua vorm en afmetingen was het zelfs een schot in de roos, maar er zit nog geen werkmethode in.
Bij de volgende exemplaren gaat de nadruk meer liggen op het verfijnen van de constructiedetails en het helder krijgen van de diverse stappen die genomen worden tijdens de bouw.
Een prototype bouwen is iets anders dan starten met "seriewerk" Het is pas bij dit laatste dat je in de "flow" komt van een vak, kilometers maken, dat is de enige manier.

De diverse hulpmiddelen gaan dus nog van pas komen, sterker nog, er komen er zelfs nog wat bij ook;)
 

tuoh

Oud hout
Deze week de "kuipersbank" wat aangepast zodat het ding wat multifunctionele geworden is. Kan het klemdeel nu ook thuis gebruiken op mijn werktafel of werkbank.
Het koppelstuk heb ik hier niet voor nodig, daarom dit onderdeel maar demontabel gemaakt.

Los koppelstuk.
IMG_0725.jpg

Snel opnieuw gemonteerd met één stalen stift.
IMG_0722.jpg

Klaar voor actie.
IMG_0724.jpg
 
P

Pel

Guest
Ik was hier nog wat aan het grasduinen in project y van jou André, en vroeg mij af hoe het er mee staat of er al grotere tonnen zijn gemaakt?

Groet Pel.
 

tuoh

Oud hout
Nee Pel, het project ligt al een tijd stil. Eerst omdat er dringendere klussen tussen kwamen, daarna kwam de oogproblematiek stokken in de wielen steken:(
Ben half maart opnieuw geopereerd, wat weer een lange herstelperiode vraagt.
Voor eind Mei moet je hier van mij niks productiefs verwachten qua klussen, hopelijk lukt het daarna wel weer.
 
P

Pel

Guest
Ik hoop dat je snel weer beter wordt André, zodat we weer van jou vakmanschap kunnen genieten. Heb er zelf ook een hele tijd praktisch niets kunnen doen, de laatste tijd gaat het gelukkig weer wat beter. Was vorige week blij dat ik nog een schaaltje af heb kunnen maken, het deed me goed weer in mijn werkplaatsje te zitten.

Groet Pel
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.