Welke houtsoort voor gevelbekleding

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.837
891
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Voor ons terras ben ik aan het kijken naar HOTwood (thermo essen) en dat is ook te krijgen als gevelmateriaal. Van de website: Essenhout wordt bij een thermobehandeling verwarmd tot minimaal 215 °C. Hiervoor wordt stoom gebruikt om scheuren en barsten in het hout tegen te gaan. Het thermo essen is na deze behandeling te vergelijken met tropisch hardhout van klasse I. Er is ook HOTwood naaldhout. KLIK voor meer info.


Mmm. Essen rot normaal al als je er op ademt (mmer vocht is er niet nodig). Ik weet niet of ik een dergelijke behandeling met essen heel erg zou vertrouwen.
 

tuoh

Oud hout
Mmm. Essen rot normaal al als je er op ademt (mmer vocht is er niet nodig). Ik weet niet of ik een dergelijke behandeling met essen heel erg zou vertrouwen.

Het "rare" aan het (thermisch of chemisch) modificeren van hout is dat beide procedés het beste resultaat laten optekenen bij houtsoorten van duurzaamheidsklasse IV of V. Essen is voor deze doeleinden dus een "perfecte" keuze:D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.