Facebook video

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Op facebook zag ik onderstaand filmpje voorbij komen. Het is echter door "innovative engineers" op facebook gezet, zonder de originele YT-link erbij te geven. Ik denk dat dit dus onder ordinair jatten geschaard moet worden. Er zijn houtbewerkers die (mede) door het plaatsen van filmpjes geld verdienen. Op deze manier ontnemen ze Jack Houweling 9.4 duizend views. Ik vind niet dat Woodworking daaraan mee moet werken. Kan het originele filmpje geplaatst worden?

 

emy

Actieve deelnemer
9 okt 2013
111
0
Beetje kort door de bocht,of roomser dan .......
Valt natuurlijk niet goed te praten maar:
Volgens mij maakt bijna iedereen zich hieraan wel schuldig,iedereen jat van elkaar.
Ideeën,ontwerpen,jigs,werkwijzes,machines nabouwen, goedkope klonen via China aliexpres,illegale downloads, nagemaakte mft tafels,zelfs bedrijven doen het als het patent/octrooi verlopen is : `de invalszaag` (medicijnen enz,enz)
Kijk eens bij jezelf in huis of in je werkplaats en wees dan eens heel eerlijk,ook zelf niet een heel klein beetje :rolleyes:!!!
 

Piet Groeneweg

Actieve deelnemer
13 mei 2013
612
10
H'meer
Op facebook zag ik onderstaand filmpje voorbij komen. Het is echter door "innovative engineers" op facebook gezet, zonder de originele YT-link erbij te geven. Ik denk dat dit dus onder ordinair jatten geschaard moet worden. Er zijn houtbewerkers die (mede) door het plaatsen van filmpjes geld verdienen. Op deze manier ontnemen ze Jack Houweling 9.4 duizend views. Ik vind niet dat Woodworking daaraan mee moet werken. Kan het originele filmpje geplaatst worden?


Ook o dit forum staan bij de houtdatabase plaatje zonder bronvermelding, terwijl bij het origineel duidelijk aangegeven is dat er auteursrechten op rusten......
Dat is net zo goed jatwerk.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ik had op mijn site een yt filpje gezet waarvan ik dacht dat deze vrij van rechten was. Bleek niet zo te zijn. Kreeg waarschuwing van yt dat deze verwijdered was. En dat bij herhaling mijn yt acount verwijderd werd. Ging over een vuurwerkfilmpje en ik verkoop vuurwerk. Er is dus wel controle.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Op facebook zag ik onderstaand filmpje voorbij komen. Het is echter door "innovative engineers" op facebook gezet, zonder de originele YT-link erbij te geven. Ik denk dat dit dus onder ordinair jatten geschaard moet worden. Er zijn houtbewerkers die (mede) door het plaatsen van filmpjes geld verdienen. Op deze manier ontnemen ze Jack Houweling 9.4 duizend views. Ik vind niet dat Woodworking daaraan mee moet werken. Kan het originele filmpje geplaatst worden?

Sorry voor mijn late reactie, maar erg attent Bijtel! Heb het verwijderd.

jaap

- - - Updated - - -

Ook o dit forum staan bij de houtdatabase plaatje zonder bronvermelding, terwijl bij het origineel duidelijk aangegeven is dat er auteursrechten op rusten......
Dat is net zo goed jatwerk.

Bij mijn weten komen die foto's van de houtdatabase van Centrum Hout, met toestemming!

jaap
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.