Hallo daar

Jolly-Roger1982

Nieuw lid
9 apr 2017
24
0
Drenthe
Beste mede houtwormen,

Sinds enkele jaren volg ik het forum al en ook de facebook pagina van woodworking.nl.

Nu heb ik me dan toch eens aangemeld om wat actiever te worden op het forum.

Ik wil me bij dezen dan ook aan jullie voorstellen.

Ik ben Jeroen, 34 jaar en woon in het Drentse Hoogeveen. Ben vader van een zoontje van 2 en de tweede is inmiddels op komst.

Mijn primaire vakopleiding heb ik in Duitsland gedaan waar ik de beroepsopleiding tot "Tischlergeselle" heb gedaan. Dit valt het beste te vergelijken met de nederlandse meubelmaker hoewel de Duitse opleiding vele malen breder en uitvoeriger blijkt te zijn.

Ik heb tijdens en na mijn opleiding enkele jaren in het vak gewerkt en vrijwel alles gedaan wat maar met hout te maken heeft. Van exclusieve en dure meubels en volledige keukens tot complete hout-prefab huizen incl. bekisting en noem maar op. Door een bedrijfsongeval (van de steiger gevallen) ben ik voor zwaar lichamelijk werk helaas afgekeurd en moest ik helaas van beroep veranderen.

Echter de liefde en passie voor het werk kan ik (in meer en mindere mate) in de privé tijd botvieren in mijn kleine bescheiden werkplaats van omennabij de 30 vierkante meter.
Ik heb nog plannen om de enkelsteens-garage waarin ik de werkplaats heb verder te gaan uitbouwen en aanpassen middels isolatie, verwarming en een zolder om het ook in de winter wat aangenamer te maken. Immers 2x 2000W kachels krijgen de werkplaats wel warm maar (kosten)efficiënt is het niet bepaald.

Mochten jullie vragen en opmerkingen hebben dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groeten,

Jeroen
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.180
352
Etten-Leur
Hallo Jeroen,

Hartelijk welkom op dit gezellige forum, wat is de betekenis van jouw schild waarop lachend doodshoofd met sabels?

Hartelijke groet, Hans
 

Jolly-Roger1982

Nieuw lid
9 apr 2017
24
0
Drenthe
Hallo Jeroen,

Hartelijk welkom op dit gezellige forum, wat is de betekenis van jouw schild waarop lachend doodshoofd met sabels?

Hartelijke groet, Hans

Hoi Hans, Dat is een avatar dat ik al sinds jaren in gebruik heb en dan met name voor de online gaming community. Ik ben zelfs in een periode van werkeloosheid semi-professioneel gamer geweest. Nu speel ik enkel nog recreatief af en toe een spelletje maar de avatar is al die tijd gebleven. De Jolly Roger (https://nl.wikipedia.org/wiki/Jolly_Roger) is destijds gekozen omdat het mythische van deze vlag mij aansprak. Daarnaast zijn de J van Jolly en de R van Roger tevens de initialen van mijn voor en achternaam, aangevuld met mijn geboortejaar.

Lange uitleg voor iets dat eigenlijk niet zo interessant is :)
 

Jolly-Roger1982

Nieuw lid
9 apr 2017
24
0
Drenthe
Welkom Jeroen! ik zie uit naar mooie werkstukken:D

Daar zullen jullie eerst nog even op moeten wachten want het renoveren van de werkplaats moet eerst gebeuren.

zie foto voor de huidige situatie:

IMG_4554.jpg

Het is een vaker een rommel dan me lief is. De garage 3,7mx5,6m is ook opslag voor buitenspeelgoed van mijn zoontje en allerlei ander spul. dus het eerste wat ik wil doen is met een stevige balkenlaag een zolder creeren zodat ik daar al spul kan opslaan. Ik zal dit project in een fotoverslag gaan vastleggen indien daar interesse voor is.

Zal een tijdje gaan duren want de hele boel is enkelsteens en moet ook geisoleerd worden en voorzien van actieve en passieve verwarming.

Zodra er een begin is zal in een post aanmaken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.