Stofafzuiging dust commander

koenmeloen

Nieuw lid
19 nov 2014
23
0
Thanks!

Goed gevonden!

Wel even oppassen met deze constructie dat de moer niet van de bout afdraait. (moer zit ook niet in zijn geheel op de bout)

Daar moet ik inderdaad nog iets op verzinnen. Ik had het getest met een emmertje. Daar was de bout lang genoeg voor :) Er kan nog een stukje van de rubberen ring af. Het idee was inderdaad dat je de veer iets meer op spanning kan draaien als het gat te snel open gaat (of andersom).
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Thanks!



Daar moet ik inderdaad nog iets op verzinnen. Ik had het getest met een emmertje. Daar was de bout lang genoeg voor :) Er kan nog een stukje van de rubberen ring af. Het idee was inderdaad dat je de veer iets meer op spanning kan draaien als het gat te snel open gaat (of andersom).

Wat ik zou doen:
Een langere bout met volledig schroefdraad. Draai een moer tegen de kop van de bout, dan een sluitring. Dan de veer en de rest van de constructie.
Aan de onderzijde een dopmoer die je goed vast kan zetten op de bout. ( of twee moeren die je tegen elkaar draait)
Nu kan je met de moer onder de kop de spanning regelen. Voor die moer zou je een borgmoer kunnen gebruiken, maar meestal blijft deze moer wel op zijn plek door de spanning van de veer.
Uiteraard kan je hier ook twee moeren gebruiken die je klem zet tegen elkaar.

Voor de lange bout kan je uiteraard ook draadstang nemen en dan zet je er ook een dopmoer op aan de buitenzijde.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.