Douglas overkapping voor IT-er

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
602
57
Provincie Zeeland
Ik vind het super mooi. Lekker robuust en toch een mooie, verfijnde afwerking.
Ga zo voort (met bouwen en ons mee laten genieten :p)!
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.619
1.138
Fryslân
Mooi gemaakt voor een IT'er ;) Lekker robuust en zo te zien degelijk gemaakt om jaren van te kunnen genieten.

Wat ik me wel afvraag, is waar het zwarte kader in de bestrating voor gaat dienen?
 

Knuppel

Nieuw lid
4 apr 2017
20
0
Mooi gemaakt voor een IT'er ;) Lekker robuust en zo te zien degelijk gemaakt om jaren van te kunnen genieten.

Wat ik me wel afvraag, is waar het zwarte kader in de bestrating voor gaat dienen?

Haha, scherp hoor :)
Daar komt de jacuzzi te staan. Bestrating ligt op afschot, dat zwarte kader zijn gelijmde stapelblokken die dus waterpas liggen. Daarin heeft de stratenmaker korrelmix en zand afgetrild, en daarna dezelfde tegels erop als de rest van het terras. De tafel komt naast de overkapping te staan, en in plaats daarvan komt een loungebank. Waarover ik twijfel om hem zelf te maken.
 
Laatst bewerkt:

Knuppel

Nieuw lid
4 apr 2017
20
0
Verrek man, keurig gedaan.

Ben je nu veel goedkoper uitgeweest dan dat je had berekend voor je aan je project begon?

Ja nogal. Als ik materiaal, huren van zwaar gereedschap (balkliften, grote afkortzaag), en aanschaf van klein gereedschap meetel kom ik ergens rond de 4000 uit.
Vooraf heb ik wat prijzen opgevraagd omdat dit het bedrag was dat ik uit wou geven, maar werd eigenlijk ronduit uitgelachen. Bedragen rond de 8000 tot 12000 euro geen uitzondering. En nu heb ik echt nergens, ook de niet zichtbare delen, op bespaard.

Er zijn wel aardig wat uurtjes van m’n broertje en ik in gaan zitten. Als ik het nog eens moest doen gaat het waarschijnlijk 2x zo snel. De vrouw heeft het al over een overkapping aan het huis vast dus dat komt wel goed ;)
 

pipo1000

Nieuw lid
18 okt 2017
9
0
Hele mooie overkapping. Voor de maand april staat dit voor deze IT-er ook in de planning. De strakke maar toch landelijke vormgeving spreekt erg aan. Heb je uiteindelijk nog een tekening waarop je kunt zien hoe je de grote constructie balken hebt ingezaagd en hoe deze op elkaar steunen en zijn vastgeschroefd om tot een stevig geheel te komen? Alvast enorm bedankt!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.