Iemand ervaring met Narex tools?

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.166
351
Etten-Leur
Hoi,

Ik zag onlangs een vitrine met Narex gereedschap bij Jaak van Wijck in Breda, o.a. voor houtbewerkers en houtsnijders. Het komt uit Tsjechië, en ik heb de korte dissel even in handen gehad (voor schalen enzo). Heeft een van jullie in het algemeen ervaring met Narex? Het is wat voordeliger dan Pfeil en Kirschen.


Grtz Hans
 

flyer

Actieve deelnemer
26 dec 2013
445
1
Meerssen
Ik heb de raspen en het afteken gereedschap van hen en kan er geen slechte dingen over bedenken.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Narex was ook de producent van Protool elektrisch gereedschap en verkopen het nog steeds onder eigen naam in een mooie blauwe kleur plastic.

De beitels etc zijn prima spul!

De eerste distributeur in Nederland was de Meubelrestauratieshop en tegenwoordig verkoopt o.a. Baptist en Ducotools het ook.

jaap
 
Laatst bewerkt:
P

Pel

Guest
Niks mis met Narex, ik heb er beitels van, en het viel mij direct op dat de hechten nu eens een keer niet dik in de vernis zaten, (wat veel fabrikanten wel doen) maar met olie behandeld. Ik heb ze zelf ook nog eens een behandeling met olie gegeven, ik erger mij er aan als hechten gevernist zijn, dat gaat zweten en werkt helemaal niet fijn.

Groet Pel.
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.166
351
Etten-Leur
De foto krij ik nog niet ge-download van hun website:.narextools.cz en dan de Engelse taal kiezen, Tsjechisch lukt mij niet..
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Dat is vreemd, ik had ook een antwoord geplaatst maar dat is verdwenen ?!

Narex is prima spul, ik heb zelf de hele beitel serie de kleinste, de grootste en alles er tussen in
Tijdje terug contact gehad met de fabrikant om een leuke actie op touw te zetten helaas werd voortijd beeindigd vanwege belanghebbende partijen
 
P

Pel

Guest
Ik denk dat je vergeten bent op opslaan te drukken Jeroen, heb ik ook wel eens dan denk ik daar had ik toch op gereageerd, en dan heb ik niet op opslaan gedrukt omdat ik onder het typen nogal eens naar het fornuis moet gaan om te roeren, en dan vergeet ik het wel eens.

Groet Pel.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
nee want ik zag het bericht staan nadat ik het gepost had
maakt niet uit, heb het voor de TS nog een keer gepost
 

rowan

Actieve deelnemer
2 dec 2012
59
11
gereedschappro levert nu ook narex, daar heb ik de mijne pas geleden gehaald.

Rowan
 
D

Dulcimer

Guest
Hallo Hans,
Ik had Narex ook al eens gezien bij Ducotools; het schijnt inderdaad goed gereedschap te zijn. Leuk dat ook ik op jou bericht kennis ervan kan nemen dat er een alternatief is voor af en toe eens een guts bij te halen bij Deva in Breda ( zeer beperkt aanbod, gutsen in klein formaat), ik denk dat ik snel een bezoekje ga brengen aan Jaak van Wijck. Mijn gutsen bestel ik anders bij Ashley Iles of Pfeil bij Baptist of koop wat bij op bijv. de open dag hout.
Door het ijzeren gordijn hebben wij in West-Europa weinig weet van de kennis in het voormalige Oost-Europa; voor de oorlog had met name Tsjechie echter een goede naam en die knowhow hebben zij nog steeds.
Groet,
Frans
 
Laatst bewerkt door een moderator:

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.166
351
Etten-Leur
Even een update, ik heb sinds kort de Narex dissel-met-korte-steel in mijn bezit en ben begonnen om een schaaltje ermee uit te hakken. Dat vraagt nog wel even enige oefening voordat dat vlotjes gaat, maar dat ligt niet aan het gereedschap maar aan de kwaliteiten van de persoon aan de andere kant van de steel, kortom, de dissel is wel netjes gemaakt en scherp afgeleverd. Niks mis mee.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.