Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 73 van de 81 EersteEerste ... 23637172737475 ... LaatsteLaatste
Resultaten 721 tot 730 van de 804
    Okay eveneens T-Tracks gekocht waar de Festool klemmen inpassen.
    En mijn MFT 3 Top gaat uit 20 mm massief beuken bestaan.
    Het Festool MFT 3 Top meet plm. 1100 x 720 x20 en de tafel 1157 x 773 x 900 van deze maten zal ik straks niet ver af zitten.
    Laatst gewijzigd door Erik van Voorst; 20-05-19 om 18:25.
    Beter Duur Dan Niet Te Koop
    ​Achter iedere succesvolle man staat een stomverbaasde schoonmoeder.......Anoniem.
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan...........P. Langkous.

Hou je er rekening mee dat het blad mogelijk te dik is voor de klemmen, zoals de Festool FSZ 120? Die hebben dan te weinig ruimte om de bocht te maken als je ze er door steekt. Mijn blad is 18mm en dat is al krap.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door L.N. Bekijk Berichten
    Hou je er rekening mee dat het blad mogelijk te dik is voor de klemmen, zoals de Festool FSZ 120? Die hebben dan te weinig ruimte om de bocht te maken als je ze er door steekt. Mijn blad is 18mm en dat is al krap.
    Vreemd bij mijn test ging deze klem door 20 mm..maar goed als uitwijk kan ik altijd nog het gat aan de onderzijde ruimen, bedankt voor de tip.
    Het originele Festool MFT board is toch ook 20 mm dik of vergis ik mij/zijn er verschillende.
    ​Achter iedere succesvolle man staat een stomverbaasde schoonmoeder.......Anoniem.
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan...........P. Langkous.

Is anders een Piher eenhandsklem niks? Past ook in de meeste rails en bij mijn 18mm blad heb ik het gevoel nog genoeg speling te hebben voor een dikker blad. Zou ik even kunnen testen als je wilt. Ik ben er in ieder geval erg tevreden over

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tympy Bekijk Berichten
    Is anders een Piher eenhandsklem niks? Past ook in de meeste rails en bij mijn 18mm blad heb ik het gevoel nog genoeg speling te hebben voor een dikker blad. Zou ik even kunnen testen als je wilt. Ik ben er in ieder geval erg tevreden over
    Bedankt voor het aanbod maar ik heb inderdaad genoeg "testspul"
    Eerst maar even het blad, best wel even een gereken als je (later) een freesplaat in het midden wil en de gaten zoveel als mogelijk gecentreerd.

20190521_140653.jpg

Na 2 uur zitten de gaten erin (markeringsgaatjes)
    Ik zal je vertellen dat dit best wel tegenvalt, je ziet al op youtube dat ze soms "vechten" om de pin uit het MDF te krijgen door de nauwe toleranties....nou dan moet je eens met beuken werken....pffff
    Ook je boortje loopt steeds vol en moet je vaak met de hand lossen zeker als je in beuken wilt boren...enfin.
    Morgen verder met de dogholes.

20190522_121954.jpg

Vandaag "op het gemakkie" de grote 20 mm dogholes geboord.
    Ben tevreden over de Fostener boor...goede kwaliteit en in combinatie met het Parf afzuigbuisje steeds een nagenoeg schoon werkvlak.
    Vond wel dat je af en toe een (snel)klemmetje erbij kon gebruiken zodat het echt niet heen en weer beweegt...maar mogelijk is dat alleen bij hardere houtsoorten van toepassing.

Uiteindelijk alles (uiteraard) haaks..dus gaten onderling en gaten tov het blad.

BTW als je geen Festool hierbij gebruikt met dat centrotec kliksysteem kan ik me voorstellen dat het een nog veel langere klus is.

20190523_122711.jpg

20190523_125209.jpg

Alles voorzien van een souvereinrandje
    Op de bovenzijde: ...precies de maat van het Parfguide ringetje..trouwens deze Parfguides kun je dus NIET gebruiken met niet gesouvereinde dogholes !!! (Je hout staat dan nl. niet haaks tegen de Parfguide)
    Aan de onderzijde:....een iets diepere souvereinrand om de klemmen wat makkelijker door te voeren.
    Daarna het blad aan twee zijden in de olie gezet en mijn Incra Mast R II Magna Lock Lift (wat een naam) besteld.

20190525_165219.jpg

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik van Voorst Bekijk Berichten
    Op de bovenzijde: ...precies de maat van het Parfguide ringetje...trouwens deze Parfguides kun je dus NIET gebruiken met niet gesouvereinde dogholes !!!
    (Je hout staat dan nl. niet haaks tegen de Parfguide)
    Erik, wat is een parfguide ringetje?
    Het blad ziet er wel picobello uit.
    Mvg, .
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spaander Bekijk Berichten
    Erik, wat is een parfguide ringetje?
    Het blad ziet er wel picobello uit.
    Mvg, .
    Dat is het zeer kleine alu randje/ringetje (plm. 0.2/3 mm oid) waar de Parfguide bij het instoppen van de doghole op blijft zitten/stuiten.

IMG_2420.JPG

Btw
    Ik zie dat ze Guide dogs heten maar die verschillende namen/mogelijkheden;...bench dogs, guide dogs, parf dogs, qwas dogs, super dogs is allemaal zeer verhelderend...lol
    Laatst gewijzigd door Erik van Voorst; 26-05-19 om 08:36.

Forum Rechten