Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 72 van de 83 EersteEerste ... 2262707172737482 ... LaatsteLaatste
Resultaten 711 tot 720 van de 826
    oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik van Voorst Bekijk Berichten
    Bedankt maar dat wist ik natuurlijk al...het gaat mij veel meer om de diepte dus dikte van het blad. .......
    Sorry, te snel gelezen en met al die Amerikanen om me heen gaat m'n Nederlands ook een beetje slijten.

Door de onder- en bovenkant van het gat een kleine afschuining of afronding te geven in de orde van grootte van een millimeter win je behoorlijk wat dikte. Als je 27 mm dikte wilt toepassen kun je proberen hoe groot die afschuining/ronding moet zijn om de klem nog te kunnen gebruiken. De paar keer dat ik klemmen te kort kwam heb ik snelspanners gebruikt waar de kop losgenomen kon worden.

Als je de gaten aan de onderkant schuin verzinkt kun je het blad wat dikker maken en krijg je de klemmen er nog doorheen.

Bij Bessey EZS klemmen kun je de kop er helemaal af halen, dan kun je serieus grote klemmen door je blad steken:
    https://www.besseyonline.nl/bessey-e...-0-450-mm.html

Een paar van deze klemmen kan erg handig zijn.
    Met vriendelijke groet,

William
    .

inderdaad die Bessey lijken mij ook een prima aanschaf.
    ook al wat testjes gedaan met soevereinboren...dat geeft meer ruimte om de (Festool) spanner te draaien.
    Uiteraard wil ik dat eigenlijk alleen op de onderzijde.
    Beter Duur Dan Niet Te Koop
    ​Achter iedere succesvolle man staat een stomverbaasde schoonmoeder.......Anoniem.
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan...........P. Langkous.

Omdat ik beslist geen MDF/HDF MFT (Dure Festool) Top wil heb ik zojuist de Parf Guide Mark II gekocht...lijkt mij buiten de nu vrije materiaalkeuze ook sowieso een betere investering.

IMG_2411.jpg
    ​Achter iedere succesvolle man staat een stomverbaasde schoonmoeder.......Anoniem.
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan...........P. Langkous.

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Gefeliciteerd! Werkt perfect die Parf Guide (ik heb de eerste versie; deze Mk2 is net wat beter door slimme aanpassingen, maar goed…). En je zult versteld staan hoe vaak twee lange linealen van pas komen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bert Vanderveen Bekijk Berichten
    Gefeliciteerd! Werkt perfect die Parf Guide (ik heb de eerste versie; deze Mk2 is net wat beter door slimme aanpassingen, maar goed…). En je zult versteld staan hoe vaak twee lange linealen van pas komen.

bedankt, ik vraag mezelf nu weer wel af hoeveel dieper dan 18 mm je kunt boren met deze custom 20 mm boor met mal.

Kun je die upgrade van die 3 mm hulzen niet voor jouw systeem kopen dan.

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Dat Parf systeem is inderdaad een goede investering. Naast de bovenkant van een torsiedoos als werkblad heb ik ook een mini/opzet werkbankje van de gaten voorzien. Ik had ook een mal nodig om 90 graden uit te zetten met de dogs en dat pakte ook nauwkeurig uit. En de linealen worden ook als lineaal gebruikt. Het is aan de prijs maar het geeft wel exacte resultaten.

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik van Voorst Bekijk Berichten
    Kun je die upgrade van die 3 mm hulzen niet voor jouw systeem kopen dan.
    Misschien, maar het werkt zo al goed genoeg voor incidenteel gebruik. Volgens mij verkopen ze ook geen losse updatespullen,

En in antwoord: dieper dan 18 mm wil ongetwijfeld, mits met goede afzuiging (is een accessoire voor, heb ik niet - maar kun je ook improviseren, zie Peter P filmpjes daarover) en vaak de boor ophalen. Het zijn hele goede Fostners.

Nou ik heb mijn handel binnen. Was wel een beetje omslachtig want de Parf extras stonden niet duidelijk bij de verkopende winkel aangegeven/bij elkaar wat weer leidde tot twee bestellingen met dubbele verzendkosten ....maar goed.
    Ik heb nu wat ik wil/nodig heb....nu nog (meer)nadenken over een goed blad/tafel.
    Het zal wel weer neerkomen op het "nastreven" "inspireren" van/door de ongelooflijke creativiteit van mijn held Timothy Wilmots en dat is dan gelijk de leading man op MFT gebied....hands down.

20190516_175927.jpg
    Laatst gewijzigd door Erik van Voorst; 16-05-19 om 20:47.

Forum Rechten