Van kleine garage naar klein maar fijne werkplaats

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Ik heb er nu toch wel lol in met mijn werkbank bouwen, ik wil mijn Veritas Front Vise wat "verdiepter" in/onder het blad leggen dus heb ik net de Festool TS 55 REBQ Plus invalzaag gekocht lijkt mij sowieso een handig stuk gereedschap maar nu heb ik een reden...lol
 

Atmoz

Actieve deelnemer
Ik heb er nu toch wel lol in met mijn werkbank bouwen, ik wil mijn Veritas Front Vise wat "verdiepter" in/onder het blad leggen dus heb ik net de Festool TS 55 REBQ Plus invalzaag gekocht lijkt mij sowieso een handig stuk gereedschap maar nu heb ik een reden...lol

Haha, hoe herkenbaar... redenen verzinnen om iets te "mogen" kopen :p
Maareh... fijn ding zo'n invalzaag! En zeker die Festool :cool:

Ik had trouwens even niet meegekregen dat je nóg een vise ging plaatsen. In totaal 3 dus?
Heb je daar een foto van toevallig? (of een link anders...)

Grtz,

Atmoz
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Twee.. .een tail en front.

De Veritas Quick Release Vise.

Zet ik van het weekend erin dan maak ik wel een foto
 
Laatst bewerkt:

Atmoz

Actieve deelnemer
Twee.. .een tail en front.

De Veritas Quick Release Vise.

Zet ik van het weekend erin dan maak ik wel een foto

+

Overigens, waarom geen legvise? Gezien je keuze voor de Benchcrafted wagon vise leek me dat een logisch gevolg...
Ik ben wel benieuwd naar je overwegingen :)

En daar ging ik dus de mist in... ik dacht dat er (ook) een legvise kwam... vandaar dat ik op 3 zat ;)

Als ik heel eerlijk ben vind ik een legvise een stuk cooler, dus ben ook benieuwd naar de reden :p
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Echt super mooi al die aanpassingen! Het begint wel te jeuken om mijn garage aan te pakken......

Ik krijg er wel een Atmoz-gevoel bij: gaan voor absolute kwaliteit en het budget is ondergeschikt.
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
legvise zou bij mij voor de laden komen want er komt links aansluitend op de poot van de werkbank een powertool werkbank van 3 bij 0.60 mtr.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Hoe gaat de indeling er uit zien? Of heb ik die gemist? Met Roubo-werkbank, de powertoolwerkbank (3 x 0,6M), de CS70, Kapex, FLOTT, etc. lijkt mij erg vol om ook nog ruimte te hebben om te werken als je maar 4,7 x 2,8M hebt.
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Mee eens het wordt krappies ....

Edit
Om niet te kort af te reageren nog even het volgende.

Ik heb in die kleine garage/werkplaats de laatste 20 jaar geleerd wat ik anders zou doen tijdens het bouwen van "mijn projecten"....dus werkhoogten werkbreedte ergonomie opslag electra...you name it.

Hij is (achter de schermen) nu zo efficient mogelijk uitgedacht qua ruimte en opslag van machines.
Zomers kan ik gelukkig uitwijken naar buiten maar ik heb hem natuurlijk uitgerekend op swinters.

Dus een van mijn compromissen is het skippen van de gave Roubo Legvise...hij is extreem cool maar mijn efficiente gebruik van de ruimte gaat natuurlijk altijd voor, dus de 4 laden geplanned in de werkbank zijn belangrijker.

Daar kan ik natuurlijk wel extreem mooi hout voor uitzoeken...hahaha
 
Laatst bewerkt:

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Ja, dat begrijp ik wel. Het gedeelte van mijn garage dat ik kan gebruiken heeft ongeveer dezelfde afmetingen, dus ik zit met hetzelfde probleem en daarom wil ik zo veel mogelijk verrijdbaar maken. Mijn zaagtafel is dat al en ik ga binnenkort mijn plaatmateriaal ook op een platenkar zetten. Daarna komen mijn werkbanken aan de beurt.
 

Stuiver

Actieve deelnemer
12 aug 2016
166
2
Schagen
Vandaag af en toe een klein klusje.
Zo heb ik het verrijdbare onderstel in elkaar gezet de lange zijden zijn nieuwe profielen van aluminium tweemaal 2x2 om weer aan 4x2 te komen. Ik kwam nl. plm. 10 cm te kort hier.
Allemaal niet zo sterk als het gebruikte staal maar de specs van 600kg hoef ik dan ook niet te halen met mijn 35 kg zaagtafeltje.

Wel heb ik de twee remmen niet aan de voorzijde geplaatst maar aan de zijkant, iets minder praktisch maar win wel aan stabiliteit doordat twee van de vier wielen nu haaks staan onder de tafel.

Het staat echt ontzettend stevig op de rem dus zeer tevreden.

IMG_1654.jpg

hoe komt u aan dat karretje? is dat een compleet product of heeft u dit zelf geknutseld?
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Yepp, klopt heb ik in een eerdere mail uitgelegd...ombouw was 5 sec werk en wat alu profiel op maat maken.

Hier uit dit noten worden mijn vier ladefrontjes gehaald voor de Roubo (als hij nog zo mag heten zonder legvise...:p)

Uiteraard dan ook maar gekocht bij de bekende forumsponsor Rick van MasaveHout.

IMG_1656.jpg
 
Laatst bewerkt:

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Weer even aan mijn projectje gewerkt, nog een lichtbak opgehangen, weer een stukje plafond (moet steeds drogen) en voor mijn split top een beginnetje gemaakt met de gereedschaphouder....zoals je ziet heb ik meteen lol van mijn split top met mijn lijmtangetjes....
(aan het eind zit nog geen lijm...dus geen lijmtangetjes)

Schroefjes zijn natuurlijk alleen tegen het "zwemmen".

IMG_1659.jpg
 
Laatst bewerkt:

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Mijn "split-top-gereedschaps-plank" is klaar en hij is of flush of een 1.5 cm opstaande rand naar keuze van inzetten.
Ik vraag mij af of ik die opstaande rand in de praktijk ga gebruiken...maar voor de zekerheid heb ik hem maar wel gemaakt.
Ik denk dat die plank er straks meer naast gaat staan dan in de bank...lol.

IMG_1665.jpg
 
Laatst bewerkt:

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Plaatje hoor! Was de top zelf al behandeld?
Welk hout heb je trouwens gebruikt voor de gereedschapshouder?

Hoi

Top behandel ik niet,.....mishandel ik wel (okay een beetje dan in de toekomst) het blijft nl. wel een werkbank.

Die sjieke delen zijn gewoon merantie....ik ga wel los op de laden die krijgen een noten front.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.