Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 69 van de 74 EersteEerste ... 19596768697071 ... LaatsteLaatste
Resultaten 681 tot 690 van de 733
    Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Erik, toevallig net een interessant draadje op Fog over de 500/700 en accessoires: http://festoolownersgroup.com/festoo...ght/?topicseen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bert Vanderveen Bekijk Berichten
    Erik, toevallig net een interessant draadje op Fog over de 500/700 en accessoires: http://festoolownersgroup.com/festoo...ght/?topicseen
    Bedankt inderdaad informatief.
    Beter Duur Dan Niet Te Koop
    ​Achter iedere succesvolle man staat een stomverbaasde schoonmoeder.......Anoniem.
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan...........P. Langkous.

Nou ik heb eens "eventjes" een bosje 12 mm van eikenhout gemaakt en ben wel tevreden...de zijkanten kan ik nog wel eventueel fine-tunen maar de dikte is tot op de 0.1 mm gelijk aan het origineel (de rode) dus een goede "tight fit" zoals ze op youtube zeggen..lol

Ben het er wel mee eens dat je zeg bv. Minimaal 25 stokjes van 1 meter moet maken anders moet je te vaak je Afkort/lintzaag/vandiktebank/frees instellen.

ik heb nu een probeersel gedaan voor de duurste versie stokkies...weet nog niet of ik het voor de 6 mm beuken dominos ga doen....

20190311_163322.jpg

20190311_163407.jpg
    ​Achter iedere succesvolle man staat een stomverbaasde schoonmoeder.......Anoniem.
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan...........P. Langkous.

Die "blanco's" worden beter aan alle zijden gezaagd inplaats van nog eens door de schaafmachine te laten lopen. Hier geeft een gezaagd oppervlak een betere lijmhechting, en het is nog een stuk sneller klaar ook

Tegenwoordig maak ik domino's voor binnengebruik uit populier, een taaie houtsoort die zich toch makkelijk laat samendrukken. Zaag die dingen dan ook een paar tienden te breed en te dik. Met een likje lijm eraan zitten die muurvast.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tuoh Bekijk Berichten
    Die "blanco's" worden beter aan alle zijden gezaagd inplaats van nog eens door de schaafmachine te laten lopen. Hier geeft een gezaagd oppervlak een betere lijmhechting, en het is nog een stuk sneller klaar ook

Tegenwoordig maak ik domino's voor binnengebruik uit populier, een taaie houtsoort die zich toch makkelijk laat samendrukken. Zaag die dingen dan ook een paar tienden te breed en te dik. Met een likje lijm eraan zitten die muurvast.

Yep ben ik met je eens ga ik morgen doen dwz de linker en rechterkant door de zaag...boven en onder zijn perfect.
    De nieuwe batch ga ik eens rondom proberen te zagen inderdaad.

Nieuwe batch eiken dominos gemaakt en in twee maten (zoals Festool) gezaagd. 12 dia en 10 en 14 cm lang

20190313_105743.jpg

Festool bakjes puilen al uit...

20190313_115405.jpg

In ieder geval voorlopig meer dan genoeg...ook voor het eiken BBQ meubeltje.

20190313_123142.jpg

Gelijk een vraagje...is er iemand op het forum met werkervaring met een 8 diameter domino in 18 mm mdf of is dat niet mogelijk ivm bv. opbollen van het mdf oid. Ik vind een xl 6 mm bit een beetje (te) duur....194 dollar....trouwens wel raar geprijsd dat is bijna een halve 500 machine met zo een bit...lol.
    ik zou natuurlijk 22mm mdf kunnen nemen maar dat wordt vaak te lomp/zwaar.
    ik heb nu nog alleen 12 diameter dus kan nog even niet experimenteren.

Mezelf maar even antwoord gegeven en in ieder geval de 8mm frees voor de XL besteld...deze knal ik in 18 en 22 mm MDF (inderdaad MDF maar ik beloof je eenmalige actie...brrr) en doe ik wat testjes.
    Enfin het eiken is klaar en was leuk werk.

20190315_102023.jpg

20190324_174325.jpg

Even mijn werkbank na 2 jaar schoongemaakt en is weer als bijna nieuw....de rechter werkbank ga ik veranderen ik maak een DIY Festool MFT bank...maar goed dat is op mijn to-do-list.

20190327_132534.jpg

Ziet er netjes uit! Goed bezig joh!

Forum Rechten